Zeer storend geluidsoverlast door blaffende hond buren

Vanessa22
Topic Starter

Zeer storend geluidsoverlast door blaffende hond buren

#1 , 15 jan 2014 17:42

Beste,

Ik ben ten einde raad. De hond van de buren blaft continue, de hele dag door en vaak ook 's nachts, dit zonder ook maar 1 minuutje te stoppen. Sinds een jaar werk ik van thuis uit, wat normaal gezien een positieve verandering had moeten zijn, wordt stilaan een nachtmerrie.

We hebben al verschillende keer getracht met de buren te praten, maar deze mensen hebben totaal geen respect voor hun medemensen. Ze worden in de straat bestempeld als marginaal en na mijn laatste gesprek met de buurvrouw, moet ik mijn straatbewoners gelijk geven.

Het feit dat de politie ook is lang geweest, lijkt hun helemaal niet te storen.

Wat kunnen wij nog doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2014 17:47

Politie dient bij overlast de nodige vaststellingen te doen.
Elke vorm van geluidsoverlast is strafbaar dus steeds bellen.
Indien het hoorbaar en storend is (hevigheid - duur) dient politie PV op te stellen. U vraagt steeds aan de politie dat men u per mail het PV-nummer doorgeven of het nummer van de melding (kort verslag) indien er geen vaststelling is. U belt daarvoor voor politie ter plaatse te vragen 101.
Indien deze niet willen .... eens contact opnemen met hun politie-teammanager ( commissaris)

Reclame

Terug naar “Archief”