barema verloning sociale sector

BoullieB1980
Topic Starter

barema verloning sociale sector

#1 , 17 jan 2014 16:10

beste,

ik ben al 8 jaar werkzaam voor dezelfde instelling en wordt betaald volgens barema b3. Sinds 3 jaar heb ik echter een A1 diploma en zou ik kunnen betaald worden via barema B1C. Dit zou een stevige loonsopslag betekenen. Mijn overste heeft dit echter altijd afgewimpeld met de melding dat er geen plaats vrij is voor een A1 verloning. Echter nu is er iemand die overstapt en komt er een A1 plaats vrij.
Ik heb het meeste ancienniteit en ben normaal eerste in rij voor deze aanpassing. Echter mijn baas denkt er anders over omdat ik tijdens mijn zwangerschap langdurig ziek geweest ben. hij gaf dit tijdens een gesprek ook aan als reden. Een tijdelijke heeft nu dit vast contract gekregen en ik blijf zitten met mijn lage verloning.
Is dit wel correct? ik heb tenslotte een hoger diploma. Wat kan ik doen? Is het de moeite om dit met een advocaat ten gronde te bespreken?

hoor het graag,

V

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jan 2014 18:25

Het bezit van een diploma geeft geen automatisch recht op een bevordering.
Ook ancienniteit geeft geen recht op bevordering.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Sirkii

#3 , 17 jan 2014 18:51

Enkel in overheidsdiensten met vastbenoemde ambtenaren gelden nog bevorderingsregels op basis van anciënniteit en examens. De boodschap van je n+1 was dus duidelijk: reken niet op promotie bij ons. Je zal dus door intern of extern solliciteren moeten bewijzen dat je dat hoger profiel verdient.

PS t Was wel niet slim van je baas om het argument van ziekte uit te spreken maar een gesproken woord is moeilijk bruikbaar om iets te proberen afdwingen.

Reclame

Terug naar “Archief”