opzeggen huurcontract

AlainQ
Topic Starter

opzeggen huurcontract

#1 , 18 jan 2014 12:05

Hallo,
Ik heb een huis verhuurd aan vrienden in goede overeenkomst dat ze de huurwaarborg in 2 betalingen gingen uitvoeren,Doch wonen ze er nu al enkele maanden en nog steeds geen waarborg ontvangen als ook de huurgelden worden nooit op tijd betaald ik heb hun nu een opzegtermijn van 6 maand gegeven om naderhand zelf de woning te betrekken
Blijkbaar vinden ze het nu niet meer nodig enige huur te betalen
kan ik hen via een verkorte procedure uit het huis zetten daar ze ook geen enkele moeite ondernemen
een woning te zoeken

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2014 12:18

Misschien eens lezen en dan uw vraag herformuleren.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandebos

#3 , 18 jan 2014 12:20

U kan vanwege wanbetaling huurgelden voor het vredegerecht een verbreken van de overeenkomst in hun nadeel vorderen.

Reclame

CityBird

#4 , 19 jan 2014 00:23

Blijkbaar vinden ze het nu niet meer nodig enige huur te betalen. Kan ik hen via een verkorte procedure uit het huis zetten daar ze ook geen enkele moeite ondernemen een woning te zoeken
Mijns inziens is het nuttig om een realistische voorstelling te hebben van datgene wat u te wachten zou kunnen staan.

- Het is niet omdat de vrederechter een uitspraak doet in uw voordeel dat huurders hieraan ook effectief gevolg geven.
- De huurders kunnen tegen een vonnis in beroep gaan in eerste aanleg.
- De huurders kunnen eveneens weigeren het pand te verlaten, wat voor u een uitdrijving betekent. De kosten hiervan zijn aanzienlijk.
- De huurders kunnen met de noorderzon verdwijnen of onvermogend zijn, wat het quasi onmogelijk maakt om ooit nog de achterstallige bedragen terug te vorderen.

Veel succes

Terug naar “Archief”