PHONE HOUSE
Geplaatst: 08 jul 2007 20:12
door GIT
Mijn minderjarige dochter (17) heeft onlangs een GSM gekocht bij Phone house. Daar heeft ze een verzekeringscontract met domiciliering ondertekent. Er werd haar gezegd dat ze dit binnen de maand annuleerde er geen kosten aan verbonden waren. Zij is binnen de maand teruggeweest maar heeft hier natuurlijk geen bewijs van gekregen. Nu is echter de som van ? 29.99 van haar rekening gegaan.
Kan ik hiertegen iets ondernemen?
Geplaatst: 09 jul 2007 17:17
door YoeriS
algemene voorwaarden (contract) nalezen van hun verzekeringsproduct. Waarschijnlijk was dit een verkoopspraatje en zal in het contract staan dat dit niet zomaar opzegbaar is, zonder het inachtnemen van een redelijke opzegtermijn.
Normaal is uw dochter handelingsonbekwaam door haar minderjarigheid, en kan dit verzekeringscontract ontbonden worden door de vrederechter, dit is echter een feitenkwestie aangezien sommige rechters oordelen dat "de jaren van verstande" bij een 17-jarige al aanwezig moet zijn, en zij dus wel moet worden aanzien als volwassene, zolang het haar opvoeding niet schaadt, maar een bedrag van 30? zal als niet-onoverkomelijk worden aanzien en dus niet-schadend.
Best kunt u eerst inlichtingen inwinnen door de algemene voorwaarden te lezen, en dan beslissen wat de volgende stap gaat zijn die u neemt.
mvg
Geplaatst: 01 nov 2007 16:47
door GIT
Wou maar even laten weten dat ik een aangetekend schrijven verstuurd heb maar dat Phone House tot hiertoe er niet op heeft gereageerd!!!