Pagina 1 van 1
overname van kinderdagverblij
Geplaatst: 11 feb 2014 12:24
door charissa
1 januari nam ik een kinderdagverblijf over.
De vorige eigenaar heeft niets laten weten aan het grootste deel van de ouders en enkele ouders wisten het zelf ook pas 1 januari.
2 januari stond ik al in de zaak.
Hierdoor zijn er veel ouders die hun plaatsje in mijn opvang hebben opgezegt omdat ze geen vertrouwen meer hebben.
Is het verplicht om te melden dat je gaat stoppen met je zaak? Moet het clienteel hiervan op de hoogte worden gebracht?
Re: overname van kinderdagverblij
Geplaatst: 11 feb 2014 12:49
door denlowie
Laat ons toch eerst zeggen de zaak is niet gestopt, maar veranderd van eigenaar en dit gebeurt toch zeer veel.
En dat de klanten niet verwittigd waren dit kan daar is geen enkel reglement die dit regel, maar een mens met goed manieren die verwittigd toch zijn klanten en bedankt hun voor de jaren van vertrouwen.
Ik heb vroeger zelfs klanten gehad die zelfs hun leveranciers niet verwittigde.
Re: overname van kinderdagverblij
Geplaatst: 11 feb 2014 12:56
door charissa
Ze had niemand op de hoogte gebracht, ik heb iedereen het nieuw gemeld op 1 januari omdat in het contract staat dat ik vanaf dan klanten mag contacteren.
Ze zouden het dan toch maar moeten verplichten, om alles netjes na te laten!
Re: overname van kinderdagverblij
Geplaatst: 11 feb 2014 13:19
door JPV
Nee, u had dit moeten bedingen in de overnamevoorwaarden. U bent handelaar en als gevolg bent u véél minder beschermd door wetten dan u vroeger als consument was. Hou daar rekening mee in ALLE contracten die u afsluit of beloftes die u doet. Een consument geniet een bijzondere bescherming omdat deze vaak niet op de hoogte is van een hoop wetgeving, een handelaar wordt verondersteld van professioneel bezig te zijn en alle wetgeving die in zijn belang is te kennen of iemand in te schakelen die dit voor hem nakijkt. Het is namelijk zijn tijdsbesteding om met die zaken bezig te zijn.
Je zou niet de eerste zijn die tegen betaling van een forse som een zaak overneemt van iemand die nadien alle oude klanten contacteert om bij zijn nieuwe vestiging te komen.