Vooreerst mijn dank voor de tijd die u neemt mijn brief te willen lezen.
Ik ben een stempelende alleenstaande mama van 1 kindje van 4j.
Na 3 jaar avondschool heb ik mijn diploma behaald met grote onderscheiding. (universitair niveau) Doch mijn eindwerk werd negatief beoordeeld en er werd mij opgelegd om er opnieuw een in te dienen volgend jaar in juni.
(De positieve beoordeling heb ik nodig om mijn erkenningsnummer te verkrijgen om mijn eigen zaak te kunnen oprichten. Daar wringt het schoentje zoals later zal blijken.)
Uiteraard heb ik volgens de bepalingen gesteld door deze school mijn resultatenverslag geprotesteerd.
Hierop ben ik uitgenodigd geweest door de gewestelijke dienst van die school voor een persoonlijk onderhoud. Daar heb ik de eerste keer mijn geval summier uitgelegd. Tijdens dat gesprek heb ik er meermaals op aangedrongen dat ik op basis van “belangenvermenging” mijn kennis wil laten testen door een onafhankelijke jury.
Ik heb kennis en ik wil dat bewijzen asap zodat ik mijn stage kan beginnen om alzo mijn eigen zaak te kunnen starten. (ik overleef momenteel met een minimuminkomen ik heb inkomsten nodig. Mijn vorig diploma representeerde ongeveer een 1.300€ op de arbeidsmarkt maar om normaal te kunnen leven als alleenstaande met een kindje en ALLE kosten alleen te kunnen dragen heb ik minstens 2.000€ per maand nodig, dus moest ik een hoger diploma halen dat meer waard was op de arbeidsmarkt.)
Dixit die heer na mijn verhaal…”als er van deze dienst een negatief gevolg komt moet u het hier niet bij laten”… ?…”u kan in beroep gaan”…?…
Mijn protest werd dus inderdaad (eigenaardig) enkele weken later negatief onthaald daar, volgens hen, alles correct verlopen was afgaande op de documenten waarover zij beschikten. Ik heb daar trouwens een copij van toegezonden gekregen.
Wat ik daarin las was afgrijselijk benauwelijk. Mijn “weten” werd zwart op wit bewezen. Ik ben geboycot en kan het bewijzen. Akelig in die zin dat ik weet welke kapitaalkrachtige personen er rechtstreeks bij betrokken zijn.
De situatie is als het volgt :
De vader van mijn kindje is bouwpromotor X
De advocaat van X is ook vervangend vrederechter Y te A
Mijn dochter en ik zijn uitgedreven uit de ouderlijke woonst door vrederechter Z te B
Vonnis in beroep te C luidde als volgt : …wij hadden NOOIT uit de woonst mogen uitgedreven geweest zijn… (en inderdaad : rechters mogen FOUTEN maken.)
Vrederechter Z te B komt uit een bouwpromotorenfamilie en is hoofd van de instantie waar ik later mijn erkenningsnummer zal moeten aanvragen. (en persoonlijke vriend aan huis bij enkele hyper kapitaalkrachtige personen die ons vlaanderen landje rijk is)
Volgens zijn vonnis toen destijds : …”zij zal tegen de tijd dat zij wordt uitgedreven wel iemand kennen bij wie zij onderdak zal kunnen krijgen”…gezien mijn uiterlijk enzovoorts…
(Deze vrederechter heeft trouwens nog andere eigenaardige dingen in zijn vonnis gezet.)
1 van de (4) juryleden en tevens voorzitter van die jury tijdens mijn mondeling exaam is advocaat / vervangend vrederechter W te B (collega van rechter Z)
Omdat deze advocaat doceerde tijdens mijn studies en omdat de éérste vrouw van mijn “ex” ook deze studies had gedaan en hemzelf ook gevraagd had haar zaak te behartigen dacht ik hem als advocaat te vragen. Waarmee hij instemde na ons éérste gesprek. Toen vertelde hij mij dat ik een zaak had! Tien dagen later bij het tweede gesprek vertelde hij mij …”u hebt geen been om op te staan”… veel succes! De deur werd open gedaan en ik kon beschikken. Ik heb hem uitbetaald en heb uit pure noodzaak mij tot een andere advocaat gewend, die de zaak in onderlinge akkoord nota bene binnen het jaar bespoedigd heeft.
De volgende twee studiejaren verlopen vlekkeloos. Tot mijn eindwerkbeoordeling.
In het betreffende verslag heb ik dingen gelezen die mijn vermoedens bekrachtigen.
Advocaat W te B heeft véél moeite gedaan met zich eindeloos in te dekken tegen een eventueel protest op mijn eindwerkresultaat van mijnentwege. Het is akelig goed georkestreerd. Toch heeft deze overdreven “indekking” sporen achtergelaten.
Mocht er nu voor de tweede maal negatief geoordeeld worden naar mijn protest toe vanuit Brussel moet ik naar het Hof van Beroep stappen, wat ik dan ook zal moeten doen.
Mijn vraag is nu het volgende :
In welke mate is de school verantwoordelijk voor de begane “misstappen” van hun leraren, voor de enscenering van heel deze affaire door enkele van haar leerkrachten?
Er valt uiteraard nog ontzettend veel meer info over deze zaak te vertellen maar ik denk dat ik het voornaamste toch heb kunnen verwoorden.
Hopelijk is er iemand die mij constructief kan helpen.
Alvast heel hartelijk dank.
Deo volente.