Als particulier een event organiseren...

dennisvc
Topic Starter

Als particulier een event organiseren...

#1 , 03 mar 2008 19:42

Hallo,

Mijn naam is Dennis. Ik ben 20 jaar oud en studeer momenteel Communicatiemanagement. Graag zou ik samen met een co-student een evenement organiseren in de stad Antwerpen, met name een outdoor fuif voor 3 à 4000 man.

Mijn vraag is of ik dit als particulier wel wettelijk mag doen, m.a.w. moet ik beschikken over een (e)bvba, nv, vzw... om een event in elkaar te knutselen met bedoeling er geld mee te verdienen?

Ik weet niet of het er toe doet, maar ik ben in het bezit van een attest Bedrijfsbeheer.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 mar 2008 20:33

Dennis, het antwoord op je vraag is complexer dan het lijkt. Volgende punten moet je zeker in het achterhoofd houden:

- indien je winst maakt, dan dienen daarop belastingen betaald te worden (ingevolge artikel 90 WIB zal dat 33% zijn)

- indien het niet bij één keer zou blijven, dan zal je "organisatie-talent" ook beschouwd worden als een beroepsbezigheid en zul je sociale bijdragen moeten betalen

- naar aansprakelijkheid toe zal je een goede verzekering nodig hebben

- je hebt de toestemming van de stad nodig

- er zullen SABAM-rechten betaald moeten worden

Neem misschien hier even een kijkje, het is een goed startpunt: http://www.fuifen.be/navigatie/organiseren/index.php

Reclame

Terug naar “Archief”