importkosten

paling
Topic Starter

importkosten

#1 , 29 mar 2008 19:56

heb puzzels gekocht in canada
en heb hierop btw , formaliteiten en kosten voor voorschot moeten betalen

toen ik dit melde aan de verkoper kreeg ik dit antwoord

Such a charge is ridiculous! Puzzles shipped to the U.S. are duty free, as
they are to many (if not most) European countries. I purposely marked the
package as a "gift" in the hope that any duty charges would not be applied.
Obviously it had no effect.

You might want to contact an official in your government to find out their
policy regarding such imports, and if such charges may be waived under
certain circumstances. If you do, and you learn anything that may be of
interest to exporters like myself, please let me know. Thanks.

Thank you for taking the time to let me know the situation.

kan je zo de importkosten omzeilen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 31 mar 2008 10:17

Goederen die de 40€ niet te boven gaan zijn in principe vrijgesteld van importtaks. Ik heb hetzelfde voorgehad met dvd's die ik in de VS had gekocht, een kwade brief sturen naar de douane heeft me uiteindelijk de 20 betaalde eurootjes teruggebracht.

Ik herinner me niet meer welke de juridische basis is daarvoor, ik zoek het even op, tenzij een van de collega's alhier een beter geheugen heeft dan ik.

j.demoor

#3 , 31 mar 2008 14:22

“Art.24.§ 1. Het belastbaar feit vindt plaats en de belasting wordt opeisbaar op het tijdstip waarop de invoer van het goed in België geschiedt.De invoer in België geschiedt op het tijdstip waarop het goed in België wordt binnengebracht of...”(Wetboek BTW).

“Art. 1. Voor de goederen die België binnenkomen en die niet voldoen aan...geldt de douanereglementering, onder meer wat betreft de verplichting die goederen aan te geven en de wijze waarop die aangifte moet worden gedaan...Art.6.§ 1. De belasting wordt voldaan op naam van de geadresseerde van de ingevoerde goederen...Art.7.§ 1. De bij invoer verschuldigde belasting moet worden betaald aan de ontvanger van het douanekantoor waar de ingevoerde goederen voor het verbruik moeten worden aangegeven, onder voorbehoud van het bepaalde in § 2...Art.15.Vrijstelling van de belasting wordt verleend voor de definitieve invoer van geschenken die gewoonlijk ter gelegenheid van een huwelijk door personen, die hun normale verblijfplaats buiten de Gemeenschap hebben, worden aangeboden en die worden ontvangen door een persoon die voldoet aan de in artikel 14, §§ 1 en 2, genoemde voorwaarden.De vrijstelling wordt slechts verleend voor de geschenken waarvan de waarde per eenheid niet meer bedraagt dan 1.000 EUR .Art.18.Vrijstelling van de belasting wordt verleend voor de definitieve invoer van goederen waarvan de globale waarde niet meer bedraagt dan 22 EUR...Art.44.§1.Gehele vrijstelling van de belasting wordt verleend voor de definitieve invoer van de goederen die zijn vervat in kleine zendingen zonder commercieel karakter die door een particulier vanuit een derde land of derdelands gebied worden verzonden naar een andere particulier.”(K.B. nr.7. 29 december 1992).

Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/

Reclame

Beachcomber

#4 , 31 mar 2008 15:37

Voila,

Betrouwbaar als een zwitsers uurwerk, die J.Demoor.

Terug naar “Archief”