Ik als verhuurder heb een kamer verhuurd voor 1 jaar met domicilie.
Voor ondertekening vertelde de persoon mij dat hij een schuldbemiddelaar had.
Ik heb dan voor de ondertekening contact opgenomen met de schuldbemiddelaar.
Ik vertelde hem dat de waarborg (2 maand) eventueel gevraagd zou kunnen worden aan het OCMW, maar dat de eenmalige kosten, een vast bedrag , €545 , voor water, verwarming , electriciteit endergelijke door de huurder betaald zou moeten worden.
Uit ervaring weet ik dat een aanvraag voor een waarborg van 2 maand goedgekeurd wordt.
Tot mijn verbazing zei de bewindvoerder dat ik maar 1 maand waarborg aan het OCMW moest vragen. Dat hijzelf de andere maand en de extra kosten zou betalen.
Zoals verwacht , werd de maand waarborg door het OCMW goedgekeurd , de andere maand waarborg werd gestort door de schuldbemiddelaar.
Toen de extra kosten niet betaald werden, heb ik mij tot de huurder gewend die te horen kreeg dat hij het bedrag van de extra kosten maar moest vragen aan het OCMW , want in zijn ervaring met het OCMW zou dit zeker in orde komen.
De huurder heeft 2 maal een aanvraag ingediend , doch beiden negatief. De 2de aanvraag werd ingediend door de huurder doordat de schuldbemiddelaar zei dat dit kwam wegens een foutief gestelde aanvraag.
Na die 2de negatief heb ik mij terug tot de schuldbemiddelaar gewend , die vertelde mij dat de huurder dat dan maar van zijn weekgeld moest betalen waarop de huurder zei dat hij met €70/week dit niet kon.
Ik heb vervolgens mij gewend tot de schuldbemiddelaar en gezegt dat hij dat ook in verschillende malen kon storten.
De schuldbemiddelaar zei toen tegen mij ´weet ge wat: ik betaal die €545 helemaal niet en als ge daar een probleem mee hebt , wend u maar tot de beslagrechter.
Ik heb vervolgens de huurder al laten weten dat het huurcontract niet verlengd wordt.
De beslagrechter heeft mijn verhaal aanhoord en mij documenten opgestuurd die ik in dubbel naar de bewindvoerder moest opsturen.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met de schuldbemiddelaar die mij vertelde dat er een schuldplan opgesteld zou worden en dat ik minstens 10 jaar achter mijn geld kon wachten.
Ondertussen ben ik te weten gekomen dat de huurder een ander slot gestoken heeft , waardoor ik een herstelling niet kan doen.
Ik zou niet op de kamer komen, maar je weet nooit of er zich een dringende reden zich voordoet.
Door dat andere slot kan ik ook de kamer niet laten zien aan mogelijke nieuw huurders.
Wat kan ik doen ivm die aangifte van schuldvordering? is een vraag tot verbreking van het contract mogelijk? einde huurcontract 12/08/2008
Wat met de sleutel?
Karl