Terras of oprit?

Gebruiker47
Topic Starter

Terras of oprit?

#1 , 01 apr 2008 15:45

Een perceel bouwgrond van 650 m² werd bebouwd met een koppelwoning 120m² en achteraan grote garage (3 stuks, totaal 80m²).
Op het goedgekeurd plan garage stonden vooraan enkel 3 deuren en achteraan 3 garagepoorten voor uitweg langs achter. Nadien bij het metselen en zonder goedkeuring echter werd vooraan ook een garagepoort gestoken bij het optrekken van deze garages.
1. Mag dit?
2. De rest van het perceel werd volgelegd met klinkers (dus zonder enige groenzone) Een totaal dus van 330m² klinkers, woning 120m², garages 80m² en achteraan nog oprit te voorzien dus ook in klinkers.
Van de 330m² klinkers kan een gedeelte aanzien worden als oprit doch op het plan is geen garagepoort voorzien vooraan. Rest klinkers geldt dan toch als terras, dus ongeveer 200m² terwijl 50m² wettelijk toegestaan is als terras.
Mooi als je buitenkijkt daarop : niets, niets van groen.
:evil: :twisted: Betreft oudere, zeer welgestelde mensen die geen onderhoud meer willen.

Iemand raad of commentaar? :?:
Laatst gewijzigd door Gebruiker47 op 04 apr 2008 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 01 apr 2008 18:45

Misschien niet 3 keer eenzelfde bericht plaatsen??? Vreselijk irritant zoiets!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

sniper

#3 , 01 apr 2008 23:01

Mooi als je buitenkijkt daarop : niets, niets van groen.
:evil: :twisted: Betreft oudere, zeer welgestelde mensen die geen onderhoud meer willen.

Iemand raad of commentaar? :?:
geeft dat overlast
dat oudere mensen geen onderhoud aan tuin meer wensen kan ik mij goed inbeelden
gezien de imense oppervlakte aan klinkers lijkt het me ook dat deze zeer welgestelde burgers goed inzicht hebben wat te doen met een enorme lap van 330 m² grond
ik zou daar zelfs geen gras op willen op zo'n voorschoot

ivm die garagepoort kunt ge de dienst stedenbouw verwittigen en aansturen op een burenruzie, die gelukkig voor jou niet te lang zal duren (gezien de gevorderde leeftijd van de buren)

straks komt er hier op het forum een vraag van je buren wat ze kunnen doen tegen een buur die zich te veel mengt in hun zaken
Mooi als je buitenkijkt daarop :
kijk mss in je eigen tuin en laat de buren met rust

dit is geen juridisch advies, maar denk eens goed na voor ge iets doet
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

dieke

#4 , 01 apr 2008 23:32

I.v.m. die klinkers is er tegenwoordig wel een strenge reglementering. Dit omdat klinkers niet waterdoorlatend zijn, wat eventueel voor wateroverlast in de buurt zou kunnen zorgen.

Gebruiker47
Topic Starter

#5 , 04 apr 2008 14:41

Gebuur laat mij zelf niet met rust, denkt dat hij alles mag en kan veranderen zonder meer, wil zelfs beslissingen afdwingen en baas spelen op een ander zijn eigendom, dure afsluiting (zijn keuze) zetten zelfs voorbij de scheiding zodat hij geen verlies in breedte heeft maar mij toch wil laten meebetalen terwijl andere zaken voorrang hebben voor mij (garage, terras, verdere tuinaanleg,...). Zelf verandert hij zaken en denkt dat hij zich ook niet moet regulariseren.
Leuk als je gebuur voor jou beslist en dan een rekening wil toesturen voor zijn type afsluiting. Zet een muur "te paard" om over te nemen (opnieuw rekening) terwijl dit niet gevraagd was -deze staat op onze eigendom en is niet opgenomen in verkavelingsvoorschriften als "verplicht". Kon ook vragen wat wij van plan waren.
Ja knikken is steeds goed voor hem. Ik denk dat dit de eerste keer is in zijn leven dat iemand hem tegensprak.

Betreffende wateroverlast : er liggen tussen de klinkers afvoeren
(netwerkfout en daardoor verscheen bericht 3X, ondertussen verwijderd).

Besluit : als de één zwijgt en de ander doet steeds zijn goesting heb je toch nooit ruzie?

Terug naar “Archief”