....maar maandag aanstaande gaat er een procedure en uitspraak bij de vrederechter plaatshebben van iemand die ongeveer het zelfde meemaakt zelfde immo ander eigenaar zal eens kijken wat dit vonnis zal zijn ?
Naargelang de uitspraak positief is kan U reeds gebruik maken van jurisprudentie (verwijzing naar analoge uitspraken in andere gelijkaardige rechtszaken > wel werk voor advocaat omdat een juiste verwijzing dient gemaakt te worden met exacte referenties)
....deze lasten begrijpen de uitgaven gedaan door de medeeigendom voor rekening van de bewoners...
Dit is volgens mijn bescheiden mening onwettig wegens te vage beschrijving en trouwens ten laste van eigenaars. Ze hebben gewoonweg volgens mij bepalingen die courant zijn onder eigenaars, overgenomen voor huurders. Het is best mogelijk dat in uw blok ook eigenaars zitten waarbij het immokantoor als syndicus voor werkt. Het zou mij niet verwonderen dat hun contracten dezelfde kosten vermelden.
... ereloon syndicus
Idem zoals hierboven: enkel voor eigenaars. Het is de keuze van een eigenaar om zijn zaken te laten beheren door een syndicus/immokantoor. U hoeft als verhurder geenszins in die kosten tussen te komen. Daar ben ik 100% van overtuigd.
...de huurder zal aan verhuurder samen met de huur een provisie van 75 euro overmaken; bij ontvangst vd afrekening vd lasten , zal de verhuurder of huurder onmiddelijk aan de andere partij het verschil overmaken ts de reeds gestorte provisies en reele kosten.
Hieruit kan opgemaakt worden dat het hier om maandelijkse voorschotten gaat die moeten kunnen bewezen worden (facturen !!)
en en dan nog wel degelijk ten laste van de huurder en niet van de verhuurder zijn. Ook word hier duidellijk, wat betreft kosten althans, een huurder met een verhuurder vergeleken. Dit kan niet, en zoals ik hierboven reeds beschreven, heb zijn bepaalde kosten enkel ten laste van de verhuurder.
Dus hij kreeg een herziening( na fout syndicus)te veelgerekende kosten in dec 2007 ten voordele van mij voor 270 euro en laat mij niks weten ?????
Dit is niet zomaar een vergissing of een vergetelheid maar duidelijk fraude. U moet een sanctie ten laste van de verhuurder en in uw voordeel vragen (vergoeding) en interest op de achterstallige bedragen.