casus opdracht speelplaatsbewaking

wij
Topic Starter

casus opdracht speelplaatsbewaking

#1 , 26 mei 2008 23:10

Geachte,

Ik zou voor mijn opleiding onderstaande casus moeten analyseren op burgerlijke aansprakelijkheid, waarbij ik advies mag inwinnen. Misschien zie ik het verkeerd, maar ik vind dit een complexe zaak. Zou u mij kunnen helpen?
Casus: Je hebt speelplaatsbewaking, samen met 2 collega's. Tijdens de speeltijd beginnen enkele leerlingen te ravotten waarbij 1 leerling de schoen van een andere leerling op een plat dak gooit. De leerling wiens schoen ontvreemd werd, klimt langs de regenpijp omhoog om zijn schoen te halen. De regenpijp breekt af, de leerling valt naar beneden en is gewond. Wie is aansprakelijk?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 27 mei 2008 13:47

De toezichters zijn aansprakelijk. Hun taak was een oogje in het zeil te houden.
Anderzijds zijn de jongeren ook een beetje fout: ze moesten toelating vragen om op het plat dak te kruipen, maar deze toelating zou ook door geen enkele opzichter kunnen gegeven worden.

Meestal wordt dan aan de directie of eventueel de werkman om de ladder van de zolder te halen. Directie zelf of eventueel een werkman zouden dan de schoen van het dak afhalen.

Reclame

Terug naar “Archief”