nieuwe werkgever na aflopen zwangerschapsverlof

12121990f
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

nieuwe werkgever na aflopen zwangerschapsverlof

#1 , 15 mar 2019 02:55

Beste,

Zit even met een vraagje. Ik wil graag in mijn zwangerschapsverlof beginnen soliciteren voor een andere job. nu is mijn vraag , als ik een job vind waar ik direct kan starten na mijn zwangerschapsverlof( mijn opzeg is 5 weken) ,kan ik dan ineens 4/5 werken en dus ouderschapsverlof voor die 1 dag in per week nemen bij die nieuwe werkgever? of hoe gaat dit juist?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45

#2 , 15 mar 2019 03:14

thematische verlof en tijdskredietaanvragen kunnen enkel bij voldoende anciënniteit, ik vermoed in uw geval minstens 12 maand werken bij nieuwe werkgever.

denlowie

#3 , 15 mar 2019 03:43

Voorwaarden ouderschapsverlof
De werknemer moet gedurende een periode van minstens 15 maanden die voorafgaan aan de aanvraag voor ouderschapsverlof, gedurende 12 maanden (niet noodzakelijk opeenvolgend) via een arbeidsovereenkomst verbonden zijn geweest met de werkgever die hem tewerkstelt, hetzij voor onbepaalde duur, bepaalde duur, voltijds of deeltijds.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

father b

#4 , 15 mar 2019 09:50

Volg de reactie van Lowie.
Maar zou zeker opletten dat u een contract bij de nieuwe werkgever in handen hebt; anders geen werkloosheidsuitkering na uw bevallingsverlof.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”