ontslag indienen

EmilieK
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ontslag indienen

#1 , 15 sep 2019 15:33

Beste,

Na pestgedrag op de werkvloer en een burnout als gevolg heb ik een nieuw jobaanbod gekregen bij een andere werkgever. Ik wil zo snel mogelijk mijn ontslag indienen bij mijn huidige werkgever en weet ondertussen dus dat ik dit best via aangetekende brief doe (bij versturen op maandag, gaat het ontslag in vanaf donderdag). Nu schat ik mijn huidige werkgever in als iemand die maandag - omdat ik me ziek ga melden- in staat is om mij ook een ontslagbrief te versturen via aangetekende zending. Het is voor mij belangrijk dat ik mijn ontslag zelf kan indienen (wegens opschorting opzegtermijn en persoonlijk 'eergevoel'). Nu vraag ik me af: indien ik mijn brief maandag aangetekend verzend, kan ik dan nog ingehaald worden door mijn werkgever en ontslagen worden door hem wanneer hij me een aangetekende brief stuurt op dezelfde dag of.. ? of geld het uur van aangetekende verzending op maandag? ...

ik zit hier heel hard mee in de knoop en het is een zeer cruciaal punt waar ik zo snel mogelijk een beslissing in moet maken. Weten jullie raad?

Groeten en bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EmilieK
Topic Starter

#2 , 15 sep 2019 16:13

Bedankt voor je antwoord. Wederzijds akkoord zal helaas niet lukken. Mijn werkgever is op oorlogspad om het zo dramatisch uit te drukken. Vandaar mijn huidige vraag..

de reden

#3 , 16 sep 2019 10:02

Nu vraag ik me af: indien ik mijn brief maandag aangetekend verzend, kan ik dan nog ingehaald worden door mijn werkgever en ontslagen worden door hem wanneer hij me een aangetekende brief stuurt op dezelfde dag of.. ?
dan blijft de kortste opzeggingstermijn overeind
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

denlowie

#4 , 16 sep 2019 10:06

Het is TS die het ontslag geeft en niet de werkgever .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WizardGandalf
Juridisch actief: Ja

#5 , 18 sep 2019 15:29

Nu schat ik mijn huidige werkgever in als iemand die maandag - omdat ik me ziek ga melden-
Jij kan in uw glazen bol zien dat je maandag zal ziek zijn? Kijk maar uit dat uw werkgever DAT niet tegen u gebruikt (als hij toch op oorlogspad is, zoals je zelf zegt).
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”