Beste,
Na pestgedrag op de werkvloer en een burnout als gevolg heb ik een nieuw jobaanbod gekregen bij een andere werkgever. Ik wil zo snel mogelijk mijn ontslag indienen bij mijn huidige werkgever en weet ondertussen dus dat ik dit best via aangetekende brief doe (bij versturen op maandag, gaat het ontslag in vanaf donderdag). Nu schat ik mijn huidige werkgever in als iemand die maandag - omdat ik me ziek ga melden- in staat is om mij ook een ontslagbrief te versturen via aangetekende zending. Het is voor mij belangrijk dat ik mijn ontslag zelf kan indienen (wegens opschorting opzegtermijn en persoonlijk 'eergevoel'). Nu vraag ik me af: indien ik mijn brief maandag aangetekend verzend, kan ik dan nog ingehaald worden door mijn werkgever en ontslagen worden door hem wanneer hij me een aangetekende brief stuurt op dezelfde dag of.. ? of geld het uur van aangetekende verzending op maandag? ...
ik zit hier heel hard mee in de knoop en het is een zeer cruciaal punt waar ik zo snel mogelijk een beslissing in moet maken. Weten jullie raad?
Groeten en bedankt