Na ontslag gelden de privacy wetten niet meer?!?

VhbBart
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Na ontslag gelden de privacy wetten niet meer?!?

#1 , 24 sep 2019 15:43

Hallo,

5 weken terug heb ik ontslag gegeven bij huidige werkgever. Mijn verantwoordelijke manager nam / neemt het nieuws niet zo goed op . In die mate dat manager vorige week , terwijl ik dagje verlof had , geprobeerd heeft om in te loggen op mijn laptop. En toen dat niet lukte bij collega's gaan vragen om mijn wachtwoord.
Toen ik dit vernam heb ik gesprek bij vertrouwenspersoon gevraagd. Die wist me te vertellen dat hij enkel zaken van arbeiders mocht bekijken , voor bedienden is de vertrouwenspersoon de werkgever! Die weigert nu gewoon om hierover te spreken. Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 24 sep 2019 15:46

Is dit de laptop van de firma of is dit u persoonlijke laptop .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

VhbBart
Topic Starter

#3 , 24 sep 2019 15:50

Firma

Reclame

denlowie

#4 , 24 sep 2019 16:00

Privacy is een grondrecht, maar niet absoluut.

De werkgever mag de harde schijf van jouw professionele werkcomputer controleren als er bv. een vermoeden van misbruik bestaat.

anders niet .

wat kan je er aan doen ?
Naar de arbeidsrechtbank gaan?

en wat gaat u eisen , vergeet niet als je in ruzie komt met je werkgever kan hij bij het verlaten van het bedrijf je nog wel in de problemen brengen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

VhbBart
Topic Starter

#5 , 24 sep 2019 16:07

Dat is net de vraag wat kan ik doen. Finaliteitsbeginsel. Transparantiebeginsel . Proportionaliteitsbeginsel. Volgens mij worden ze hier alle drie overtreden .

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”