bedrijf wil langere opzeg niet respecteren

Meendjem
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

bedrijf wil langere opzeg niet respecteren

#1 , 12 dec 2021 01:03

Lang verhaal kort, ik moet 3 weken opzeg geven, maar uit respect naar mijn team, en mijn manager gaf ik een week en een half meer, waar zij wel dankbaar om zijn (een medior dev tijdens de feesten vinden is niet simpel, ze zoeken er nog 8, sinds juni). Nu maak ik mijn onstlagbrief waar ik een week later mijn ontslag laat ingaan, nu weigert HR dit te doen, en dus een week vroeger te laten stoppen. Kan dit zomaar?

"... meld ik bij deze dat ik vanaf 13/12/2021 helaas mijn werkzaamheden wil stopzetten, en zo mijn ontslag inzet. ik neem de opzegtermijn van 3 weken in acht, ingaand op 20/12..."

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2021 11:27

#2 en # 3 kan ik zeker volgen.

Maar wat mij onduidelijk is uit de info in de topic is wanneer heeft u daadwerkelijk uw ontslag gegeven ? Of moet deze nog effectief verzonden worden ?

Opzegtermijn gaat in op de eerstvolgende maandag. Concreet : je moet de aangetekende brief ten laatste op woensdag versturen om je opzegtermijn de maandag van de volgende week te kunnen laten starten.

U kunt uw opzegtermijn laten verlengen in onderling akkoord maar niet eenzijdig. Dus zou u eerst een akkoord moeten gehad hebben van HR. Nu voelen zij zich verplicht de wetgeving toe te passen en misschien gepasseerd. HR beslist.

Welk was uw job en anciënniteit ? Arbeider of bediende ? Reden voor vertrek ?
Kan anciënniteit niet opmaken uit de verstrekte info.

Ieder zijn job en verantwoordelijkheden.

https://www.jobat.be/nl/art/hoe-lang-is ... tslag-neem

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”