Even kort de situatie schetsen: ik heb een leidinggevende job en ben nu 6 maanden wegens burn-out thuis. Wel degelijk serieus geweest want op spoed gelegen met enorm hoge bloeddruk en hartritmestoornissen. Nu terug aan de beterhand en met de arbeidsarts, de CM en eigen huisarts overeengekomen om vanaf januari terug deeltijds te starten in de vorm van een re-integratietraject. Enkel mijn rechtstreeks leidinggevende zei nu op een 1-1 gesprek dat hij mij het liefst zou laten ontslaan. Ik mocht van hem kiezen: ofwel wegens medische overmacht ofwel gewoon ontslag met een dadingovereenkomst. Ik heb beiden geweigerd en gezegd dat ik geen ontslag wil. Waarop zijn woorden waren: met profiteurs kan ik niets doen dus je zal toch moeten kiezen. Dus het gesprek is vrij bitsig geëindigd en nu zit ik dus weer met een serieus hoge bloeddruk thuis bang af te wachten wat er gaat komen. Mijn leidinggevende heeft het slim gespeeld want er zijn geen getuigen en het gesprek is natuurlijk niet opgenomen. Mijn huisarts zei dan maar de burn-out verlengen. Maar ik wil terug gaan werken omdat het financieel gewoon niet meer te doen is. Alles moet wel elke maand betaald geraken en met op de CM te staan is mijn maandelijks inkomen bijna gehalveerd. Bijkomende info: er zijn sinds de 6 maanden dat ik met burn-out thuis zit al zeker dat ik weet 2 mensen direct ontslagen (met dadingovereenkomst), 3 hebben zelf ontslag genomen en met mij bij zitten er 3 leidinggevenden met een burn-out thuis (op een totaal van 54 werknemers met een bediendencontract en leidinggevende functie).
De vraag is wat nu?