U zal inderdaad een opzeg van een week moeten geven, die inderdaad kan starten voor het contract begint. Aangezien jullie dus nog geen startdatum overeengekomen zijn, kan u best meteen een aangetekend schrijven sturen om uw ontslag te geven, en daarin te vermelden dat uw wettelijke opzeg van een week zal ingaan volgende week maandag (25/9). U zal daarna niet meer bij dat bedrijf moeten gaan solliciteren, denk ik, maar uw ontslag is dan wel in orde zo.Ik las al eerder dat ik mijn opzeg kan geven zonder al effectief gestart te zijn, dus ik zou deze nu willen doen bij het bedrijf waar ik normaal zou starten. Speelt het daarbij een rol dat in dat contract geen startdatum staat? Er staat enkel "de startdatum wordt in onderling overleg bepaald door de werknemer en werkgever". Voor de rest zijn alle clausules wel in orde zoals in een gewone arbeidsovereenkomst.
Doe dit enkel als je een nieuw arbeidscontract getekend hebt bij de andere werkgever. Je zou de eerste niet zijn die zijn ontslag geeft om daarna tot de vaststelling te komen dat de nieuwe werkgever u toch geen contract aanbiedt (ondertussen een betere sollicitant over de vloer gekregen heeft, bijvoorbeeld).