Eindejaarspremie na ontslag

MarijkeB
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Eindejaarspremie na ontslag

#1 , 09 jan 2019 09:19

Hallo,
Ik heb vorig jaar 2018 mijn ontslag gegeven bij mijn vorige werkgever. Op 14 september ben ik definitief gestopt na het uitdoen van mijn opzegperiode ( opzegperiode in onderling overleg afgesproken ).
Ik werkte in een beschutte werkplaats als werkleidster ( omkaderingspersoneel ) onder CAO 327.01. Ik had 8 jaar anciënniteit.
Ik merk nu op ( een beetje laat misschien? ) dat ik nog een aantal dagen recupverlof ( arbeidsduurverkorting ) niet had opgenomen. Deze dagen zijn niet uitbetaald geweest. Had ik hierop recht?
Ook rond mijn eindejaarspremie heb ik een aantal vragen. Heb ik hierop nog recht als ik zelf ontslag heb genomen? Wat er beschreven staat in de CAO is mij niet zo duidelijk:
"HOOFDSTUK 2— WIE HEEFT RECHT? Artikel 3 Werknemers die op 1 december van het betrokken kalenderjaar hun proefperiode zoals contractueel bepaald volbracht hebben zijn gerechtigd op een eindejaarspremie."
Zijn er mensen die mij hiermee verder kunnen helpen?
Bedankt alvast!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 09 jan 2019 12:50

Voor de eindejaarspremie daar heb je pro rata recht op zie de link

https://www.aclvb.be/nl/pc-32701-loon-e ... iestelsels

Ik denk niet dat je de recup dagen nog zal kunnen recupereren !

Je zou best eens tot je vakbond gaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden

#3 , 09 jan 2019 13:41

Ik denk niet dat je de recup dagen nog zal kunnen recupereren !

de inhaalrust ben je kwijt, het loon niet, staat ergens onderaan in art 26bis arbeidswet 16/3/1971
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”