erfenis na overlijden moeder (ik ben kind uit vorig huwelijk

lollie22
Topic Starter

erfenis na overlijden moeder (ik ben kind uit vorig huwelijk

#1 , 19 nov 2006 16:47

Mijn moeder is overleden, aangezien ik reeds jaren geen contact meer had met haar heb ik dit vernomen via de krant. Volgens de akte van bekendheid zijn er 2 erfgenamen, zijnde haar man en ik (als enige dochter uit haar 2e huwelijk). Haar man heeft me ondertussen gecontacteerd om mijn handtekening te krijgen om een bankrekening vrij te maken. Een andere spaar- en zichtrekening heeft hij alleen kunnen vrijmaken. Bank heeft hier een enorm blunder begaan door dit zonder mij te doen en heeft zich schriftelijk reeds meermaals geexcuseerd.
Volgens onze bankdirecteur heb ik inderdaad recht op een gedeelte van de erfenis (er is geen onroerend goed), dit is toch zeker zo aangezien zij hertrouwd was zonder huwelijkscontract ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 20 nov 2006 13:05

Indien er geen testament is , heeft U recht op de blote eigendom van de roerende goederen , maar het vruchtgebruik is ten gunste van de echtgenoot. Technisch gezien kan elke bank dat regelen : het geld wordt op uw naam gezet maar de rente wordt uitbetaald aan die man. Bij zijn overlijden hebt U de volledige beschikking over die som.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”