Huurovereenkomst inschrijven hoe en wat

achermijnpc
Topic Starter

Huurovereenkomst inschrijven hoe en wat

#1 , 05 okt 2010 14:38

Waar moet ik een huurcontract legaliseren? EN kan dit nog, huurders zitten er al een paar jaar in (ben er pas achtergekomen dat je dat verplicht bent te doen)
Ik ga waarschijnlijk een boete betalen maar maakt niet uit als ik het maar kan inschrijven

Want ik heb nu een advocaat ingehuurd zit namelijk in een conflict met de huurders en misschien komt het tot de vrederechter en dat sta ik daar met een contract die niet wettelijk staat ingeschreven.
WIl dus voor dat het zover komt het contract inschrijven kan iemand mij uitleggen hoe en wat??

Conflict is dat ze hebben opgezegd en daarna hadden ze spijt en wouden ze blijven terwijl ik het huis al verkocht heb.

Advocaat zegt dat ik in mijn recht sta en hij heeft hun al een eerste waarschuwing gestuurd dat ze eruit moeten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
achermijnpc
Topic Starter

#2 , 05 okt 2010 14:40

.
Laatst gewijzigd door achermijnpc op 05 okt 2010 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

achermijnpc
Topic Starter

#3 , 05 okt 2010 15:05

Oja maakt dat wat uit een niet geregistreerde huurovereenkomst bij de rechtbank
Als het zover komt dat we naar de vrederechter moeten gaan maakt het dan wat uit (ok ik krijg dan die boete van 25 euro omdat ik het nooit heb geregistreerd en klaar toch)

Of kan de rechter zeggen ik behandel je zaak niet want het contract stond niet ingeschreven????

Even mijn verhaal want ik ben nu erg onduidelijk bezig:

Huurders zitten in mijn huis al 5 jaar, heb ze elk jaar een contract opgestuurd met een jaar verlenging.
Heel veel gezeur gehad met deze mensen waaronder zelfs buren die naar mij liepen te bellen om te klagen over hun.
Ik kon hun nooit eruit zetten want ze betaalde wel gewoon de huur.
Ineens in september toen ze ZELF besloten om op te zeggen omdat ze zogenaamd iets beters hadden gevonden en hebben ze opgezegd per 01/10, ik natuurlijk super blij alleen is dat last min toch niet doorgegaan
Ik had gelukkig wel al hun opzegging ontvangen aangetekend dus ik kan hun wettelijk eruit zetten

1 oktober was genaderd en hun hadden niets gevonden en gingen mij smeken om een maand extra, heb k hun ook gegeven met tegenzin.
NU word ik weer gebeld met aub verlenging tot februari maar ik heb geweigerd en heb een advocaat in de arm genomen en die heeft hun een brief gestuurd met waarschuwing dat ze per 1/11 eruit moeten anders stappen wij naar de vrederechter

Nu is eigelijk mijn vraag kan ik mijn contract nog inschrijven of is dat neit echt nodig en komt het tot de rechter geeft hij me een boete en klaar en neemt alsnog mijn zaak in behandeling??

De reden dat ik ze dus eruit wil is dat ik het huis heb verkocht en de koper wil geen huurders gaat er zelf in wonen.

Reclame

Vandebos

#4 , 05 okt 2010 15:33

Het meest eenvoudige is het huurcontract niet laattijdig te laten registreren. De nieuwe eigenaar kan hen dan met drie maand opzeg voor eigen bewoning het huurcontract verbreken. Hij dient hen hiertoe middels art 3§2 en art 9 binnen de drie maand na het verlijden van de definitieve akte hun opzeg te geven.

Uzelf zit in een moeilijker parket als u de huur wenst op te zeggen... Normaliter kan een contract van bepaalde duur slechts eenmaal verlengd worden vooraleer het overgaat in een negenjarig contract begonnen op de aanvangsdatum van het eerste contract.

Terug naar “Huren”