Hallo,
Net zoals jullie allemaal heb ik een paar problemen met mijn huurbaas. Nu zoek ik wat raad want ik voel me niet veilig in mijn appartement. Ik betaal mijn huur wel altijd op tijd.
Ik woon sinds 1 augustus 2010 in mijn appartement. Het appartement is eigenlijk een woning dat opgedeeld is in 2 appartementen : een gelijkvloers (waar ik woon) en het eerste verdiep (waar de bovenbuur woont). Mijn huurbaas is een oude man die niet vlot meewerkt. Ik heb vanaf augustus al gewezen op enkele problemen. Die zal ik nu even beschrijven. Hopelijk kunnen jullie me helpen?
Het gas en het water deel ik met mijn bovenbuur. Dit vind ik niet leuk omdat hij veel meer verbruikt dan ik. Ook laat hij zijn vriendin veel logeren. Dus hiervan ben ik de dupe. Is het niet bij wet verplicht dat gas en water per huurder volledig gescheiden dient te zijn en apart bereikbaar te zijn? Als mijn bovenbuur aan zijn ketel moet komen, moet hij door mijn appartement komen.
In mijn garage bevindt zich 3 gasketels : een voor het warme water, een voor de chauffage van de bovenbuur en eentje van mij voor de chauffage. Het is een zeer vreemde constructie maar alle drie lopen door eenzelfde schouw. De muur van die schouw ziet er heel vies uit! Mijn vader denkt niet dat zo'n constructie mag. Ik zal later proberen een foto te maken.
In mijn garage sijpelt het water langs de muren (waar ook stopcontacten zijn) en druppelt het water van het dak. Ik heb alles in mijn garage staat bijeen gepropt waar het droog blijft. Het dak en de muren zijn in slechte staat. Er zijn verschillende scheuren in de muren. Het vocht en het water loopt van de muren en loopt door het dak naar de slaapkamer en de garage. Ook op de trappen van de keuken naar de garage staat heel vaak water. Ik ben zelfs al eens gevallen van de trappen doordat er water stond. In de muren van de garage loopt het water ook af waar stopcontacten zijn. Ik vermoed dat dit erg ongezond is en de kans op kortsluiting is groot. Het plafond van de garage is constant nat. Je ziet de druppels er hangen. Er is zelfs wit poeder dat afbrokkelt. Wat is dat wit poeder?
In de slaapkamer knettert de lichtschakelaar sinds het zo hard geregend heeft afgelopen zaterdag! Eerder heeft het dat maar 1x gedaan. Je hoort het knetteren en overlaatst om 4u ’s nachts knetterde het opeens zo fel dat het licht vanzelf aansprong!
Vervolgens de elektriciteitskast waarin vele kabels los door elkaar hangen. Er is wat mouse voorzien tegen de koude maar dat lijkt me gevaarlijk omwille van brandgevaar.
Kunnen jullie me helpen? Wat moet ik doen?