Opzegging brandverzekering

JDR
Topic Starter

Opzegging brandverzekering

#1 , 03 jan 2011 13:38

Beste,

Wij huren momenteel nog een 2 tal maanden een appartement.
Een paar weken geleden hebben wij echter een huis gekocht. De voorwaarde voor onze lening was echter dat wij de brandverzekering bij de bank moesten nemen waar we gingen lenen.

Momenteel hebben wij echter voor ons appartement een brandverzekering lopen bij DVV.
In hun polis staat dat de verzekering stilzwijgend wordt verlengd indien deze niet wordt opgezegd 3 maand voor het einde van het contract.
Deze 3 maand is echter al overschreden.

Wat zijn mijn opties ?
Moet ik effectief een jaar extra betalen terwijl ik daar niet meer woon en ook niets meer zal te verzekeren hebben ?
Kan ik ook gewoon weigeren te betalen :) (ik veronderstel van niet)

Alvast bedankt voor de reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tmespreu
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jan 2011 14:49

Hoe wordt het stilzwijgend verlengd?
Wordt het verlengd onder dezelfde voorwaarden (lees; terug een contract bepaalde duur van 1 jaar) of wordt het verlengd voor onbepaalde duur?

JDR
Topic Starter

#3 , 03 jan 2011 14:52

Hoe wordt het stilzwijgend verlengd?
Wordt het verlengd onder dezelfde voorwaarden (lees; terug een contract bepaalde duur van 1 jaar) of wordt het verlengd voor onbepaalde duur?
De duur van de overeenkomst is ‚‚1 jaar. Ze wordt stilzwijgend verlengd voor opeenvolgende periodes van ‚‚1 jaar, behalve wanneer een van de partijen ze opzegt ten minste drie maanden voor het verstrijken van de lopende periode.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jan 2011 15:05

Als je er niet meer woont, is er ook niets meer te verzekeren.
Heb je al eens kontakt opgenomen met uw verzekering?
Gewoonlijk wordt het saldo voor de overblijvende periode zelfs terugbetaald, althans bij mijn brandverzekering was dat zo (E. uit H.)

JDR
Topic Starter

#5 , 03 jan 2011 15:20

Als je er niet meer woont, is er ook niets meer te verzekeren.
Heb je al eens kontakt opgenomen met uw verzekering?
Gewoonlijk wordt het saldo voor de overblijvende periode zelfs terugbetaald, althans bij mijn brandverzekering was dat zo (E. uit H.)
Ik ga ze eens contacteren. Waarschijnlijk werd dit bij jou terugbetaald omdat je in een periode zat vóór het begin van de 3 maanden vooropzeg ... ?

Lanox
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 jan 2011 15:34

Waarschijnlijk werd dit bij jou terugbetaald omdat je in een periode zat vóór het begin van de 3 maanden vooropzeg ... ?
Nee, dat heeft er niets mee te maken. U verzekert een risico (Uw huurappartement) gedurende een bepaalde periode (één jaar). Indien het risico verdwijnt (U beëindigt de huur) dient de verzekering de onbenutte premie (de resterende periode van één jaar die U al vooraf betaald heeft) terug te betalen.

Terug naar “Huren”