Hallo,
Wij wonen nu een goede 3maanden in ons appartementje wat we huren.
Blijkbaar staat het allang te koop maar werd ons dit niet gezegd.
Bij het betrekken kregen we dit onofficieel te horen van onze buur die ook voor die reden verhuisd.
Nu kregen we onlangs telefoon met de vraag of ze mochten komen kijken.
We reageerde hierop niet echt happig maar na een gesprek met onze advocaat hadden we niet veel keus en lieten ze dus maar binnen.
Onze huisbaas verzekerde ons dat ze op de eerste plaats opzoek zijn naar een overnemer en niet iemand die het zelf komt betrekken.
We waren dus al een beetje gerust.
Nu een paar dagen geleden kwam er iemand kijken en toen we navroegen, bleek dat de geinteresserde het zelf wou betrekken.
In ons contract staat dat bij het verbreken ervan, we recht hebben op 9 maanden vergoeding.
Is dit zo?
In het contract staat dat het contract verplicht moet geregistreerd zijn, dus ik neem aan dat dat gebeurd is.
Onze advocaat zei ook dat we een vergoeding konden vragen voor onze renovatie: verven, plamuren, behangen,... is dit zo en hoeveel zou dit kunnen zijn?
Ik ben vooral bang omdat we opzoek waren naar een appartement om enkele jaren in te wonen en zo goed te sparen voor een huis. we hebben dan ook al ons geld in het "mooi" maken van dit appartement gestoken. als wij er nu uit moeten en krijgen niks, weet ik niet hoe wij verder moeten.
Voor alle duidelijkheid, wij zijn niet uit op geld, het liefst willen we erin blijven wonen, maar als we eruit moeten waar hebben we dan recht op?
Hopelijk een snel en duidelijk antwoord wat wij kennen zelf niet veel van al deze dingen.
Mvg