Zou willen weten of het iets uithaalt om klacht neer te leggen als er geen echte bewijs van pestgedrag is. Heb alleen oude emails van daders & vele emails van chefs waarmee ik in het verleden een persoonlijk gesprek heb gehad & waaruit blijkt dat ik als dader wordt beschouwd & zelf zou hebben uitgelokt. Ik heb intussen geleerd om te reageren maar dit wordt dan beschouwd alsof ik de dader ben.
Reden van pesterijen: Ik werk 10 jaar in dat bedrijf & heb in het begin mijn geaardheid bekend gemaakt - sindsdien ben ik dag in dag uit het mikpunt van spot. Dit heeft zich uitgebreid dat soms ook nieuwe werknemers er plezier in hebben om het voorbeeld van de stokers te volgen.
Ik ook heb altijd gehoopt dat het beter zou worden of zou verdwijnen: alleen kan ik zeggen dat het soms minder is & de éné dag al meer verdraagbaar is dan de andere dag. Moet wel zeggen: fysiek nooit echt aangevallen geweest, wel schade aan mijn wagen & meestal verbaal aangevallen. En zoals in programma Reyers laat nav incident bij Mactac is gezegd geweest, ja, uit eigen trots durft men er niet echt vooruit komen & blijft men steeds maar hopen dat het beter wordt & dat pestgedrag verdwijnt.
Momenteel heb ik niks nieuw als spot moeten aanhoren maar ik ben nog niet lang terug uit verlof...hoop dat het zo blijft maar in geval pestgedrag terug zou hernemen , dan zou ik stappen willen ondernemen. Vandaar mijn vraag.