Kinderwens van de overlevende vriendin

Kinderwens
Topic Starter

Kinderwens van de overlevende vriendin

#1 , 08 feb 2011 23:12

Is dat mogelijk dat mijn overleden vriend die zelfmoord heeft gepleegd met een enorme kinderwens dat hij mij zijn sperma zou geven die hij eventueel kon laten invriezen en dat eventueel kan nalaten, we gingen samen wonen alles was geregeld qua verhuis. Maar hadden nog niks laten opmaken zoals papieren bij de notaris of burgelijkestand. Of ga dit naar de ouders? En wat als hij dit mij heeft nagelaten en hij is achtergebleven met schulden wat dan? De oorzaak weten we nog niet maar er is een sterk vermoeden dat hij het heeft gedaan omwille van schulden.

Graag hierop snel antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 08 feb 2011 23:15

En wat als hij dit mij heeft nagelaten en hij is achtergebleven met schulden wat dan?

Wat bedoelt u hiermee eigenlijk?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

gasgeven

#3 , 09 feb 2011 11:03

Het ziet er naar uit dat jullie twee fysieke personen zonder enige verbinding: dan ga je helemaal niets krijgen, noch erfenis, noch schulden. Tenzij er een testament was.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 feb 2011 19:31

Ook deel een van de vraag begrijp ik niet zo goed.
Ik denk niet dat u enige rechten zou kunnen laten gelden OF het zou in een authentieke akte moeten staan.

roharro

#5 , 09 feb 2011 20:41

Inderdaad rare zaak. Of is de vraag misschien of men op sperma successierechten moet betalen als de donor overleden is? Mysterie.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Kinderwens
Topic Starter

#6 , 10 feb 2011 05:53

Mijn vraag is gewoon, als me overleden vriend mij kan sperma nalaten omwille dat zijn kinderwens enorm groot was en ikzelf veel te veel hints heb gekregen vlak voor zijn dood als hij dat kan beschrijven en laten doen bij zijn testament zonder dat het eventueel van zijn eventuele schulden kan afhankelijk zijn

EvilFreD

#7 , 10 feb 2011 09:00

Wat uw hele verhaal zo verwarrend maakt is dat u schrijft in de toekomende tijd terwijl uw vriend al overleden is.
Hij kan u niets nalaten indien hij dit nog niet gedaan heeft.
Mocht hij dit wel al gedaan hebben, dan is het van belang om te weten of sperma een in geld uit te drukken waarde heeft en of het verkoopbaar is.
Het lijkt me vrij moeilijk voor schuldeisers (in eender welke situatie) om de verkoop van sperma, teneinde een schuld te vereffennen, af te dwingen.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Lanox
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 feb 2011 10:41

Ik denk niet dat de TS hier doelt op de waarde van het sperma maar eerder over het aanvaarden van het testament. Door het sperma te aanvaarden krijgt ze er mogelijks gratis de schulden bij.

EvilFreD

#9 , 10 feb 2011 11:09

Desalniettemin, iemand kan natuurlijk perfect een testament opstellen en zijn sperma nalaten aan een bepaald persoon die anderszins geen erfgenaam is (en voor het overige deel van de nalatenschap ook niet wordt door het testament).
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

eylis

#10 , 10 feb 2011 11:57

sorry jongens, maar ik haak af...deze vraag/dit verhaal is te gek voor woorden....
waar heeft de persoon in kwestie zijn staaltje overigens achtergelaten? In zijn diepvriezer?
voor zover ik weet kan een privépersoon zijn staaltje niet bij een spermabank laten invriezen ten persoonlijke titel én in nalatenschap voor een bepaalde persoon.

stel dat het toch kan en mevrouw krijgt toegang om er "gebruik" van te maken en er nog even in slaagt zwanger van te worden, dan bestaat er géén enkel wettelijk kader waardoor mevrouw een rechtmatig kind van meneer heeft gekregen met alle erfrechtelijke gevolgen vandien.

Kinderwens, je licht toch best even toe hoe je partner dat aan boord heeft gelegd om zijn staal te laten invriezen met jou als begunstigde...

EvilFreD

#11 , 10 feb 2011 12:20

Daarbij is het natuurlijk de vraag of iemand met enerzijds een kinderwens en anderzijds schulden, die wens ook graag in vervulling ziet gaan.
En ook nog: gezien het feit dat de persoon met de kinderwens niet meer leeft, is het vervullen van die wens nutteloos.
Hij wilde dat kind hoogstwaarschijnlijk ook zelf opvoeden, zien opgroeien, er trots op kunnen zijn.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”