ik woon reeds 6 jaar in een huurappartement, om warm water te hebben is er in de badkamer een electrische doorstromer, en in de keuken staat er een waterkoker, zo één die aan de muur hangt, en die is echt wss nog van de jaren 70 , overlaatst is er gewoon een vlam ingeslagen, dus die kan ik niet meer gebruiken, en mijn doorstromer in mijn badkamer die geeft mij enkel nog lauw water, ik ben naar de winkel geweest, zij zeiden me dat een nieuwe doorstromer zeker 300 euro kost minimum, en ook dat als wij daar al 6 jaar wonen dat dat wil zeggen dat die doorstromer wss wel een jaar of 10 zou kunnen zijn en dus gewoon versleten, de problemen met onze doorstromer zijn begonnen toen het stad nieuwe leidingen is komen leggen, waterleidingen, ik denk dat mijn doorstromer vol kalk zit, die verkoper zegt daarop dat ontkalken mss eventjes weer gaat helpen maar dat die doorstromer gewoon te oud is, heb een foto getoond dervan, dus die mens weet ook wel wanneer die werd gemaakt, en verkocht,
wat moet ik nu doen ? moet ik dat melden aan mijn huisbaas die jammergenoeg al iets van oude is en allles overgelaten heeft aan een agence, vroeger had je problemen, diezelfde dag stond er al iemand om de boel op te lossen, zelfs al waren het dingen die voor de huurder zijn, de huisbaas redeneert dat het zijn appartement blijft en dat het beter is dat het onderhouden blijft, maar de agence die redeneert alleen maar hoe meer centen ik eruit kan halen hoe beter .... zijn die 2 boilers voor mijn rekening ?
en dan heb ik nog een vraagje, ik heb 3 maanden borg betaalt, dat is toch voor als je je huur niet betalt hé, of kosten of zo, ik zou nl graag verhuizen maar heb gewoon het geld niet voor een borg, kan ik gewoon mijn huur 2 maanden niet betalen en houden voor een andere borg en dat ze dan nog één maand overhebben voor de zogezegde kosten want neem nu dat ik iets vind, wanneer krijg ik mijn borg terug , toch de dag dat je vertrekt en de sleutels afgeeft ? alvast bedankt