Mijn verhaal
Ik ben 5 maand in verwachting van ons 2de kindje.We hebben een jaar en half geleden een woning gehuurd.Heel mooi op zich.Toen wisten we niet aan wat we begonnen.En welke problemen ons te wachten stonden.Nu waren we in augustus op vakantie,en kwam ons schoonbroer de schimmel oplossen in onze slaapkamer.Want daar komt het babybedje.Maartoen belde hij ons op,dat het niet aan te raden is om daar een bedje te zetten.Want alles zit onder de schimmel.Ook in de kamer van mijn zoontje 2.5 jaar oud is de schimmel verergert + ook in de hal.Onlangs ben ik met hem naar de dokter geweest,omdat hij altijd ziek is verkoudheden,last van zijn neus ook in de zomer.De dokter heeft vastgesteld dat het komt door de schimmel.Zijn imuumsysteem is daardoor verzwakt.Nu hadden we een goed appartement op oog.De eigenaars waren akkoord,om ons in te laten trekken.Maar nu doet de huisbaas heel moeilijk.Eerst had hij onderling tegen mijn vriend gezegt ja dat is goed voor mij.Tegen 1 oktober eruit.Maar mijn vriend wil het op papier.Maar dat wil hij niet.Ook de huurwaarborg wil hij niet afgeven of toch geen deel.Terwijl nooit moeilijke huurders zijn geweest,altijd op tijd betaald.Zelf een jaar geleden wou mijn vriend de gaskachel aanzetten voor ons zoontje ,omdat het altijd koud is in de living.Er is maar 1 verwarming.Toen hij aanstak ontplofte het in zijn gezicht.De box van ons zoontje stond ernaast.Ik was bijna 2 dierbare mensen kwijt.Een beeld dat op netvlies is gebrand,want ik heb het allemaal gezien.Het bleef beperkt toch brandwonden in het aangezicht.
Ons zoontje goed verschoten.Maar het kon fataal aflopen.Ook toen beweerde hij dat het onze fout was.Terwijl de brandweer iets anders had vastgesteld.
Hij kwam pas paar dagen nadien op bezoek,voor die kachel met een collega van zijn werk.Ze stonden er nog wat met te lachen.Het zal niet meer ontploffen.En u vriend heeft het verkeerd aangestoken.Wij betalen 800 euro voor de woning.Met een huisbaas die geen confrentatie durft aan te gaan en recht in de ogen kan kijken.Als hij maar elke maand zijn centen heeft.Ik moet me rustig houden,wegens mijn zwangerschap.Dat is niet gemakkelijk.Ik hoop dat er nog mensen zijn die dit verhaal kennen.en mischien ons kunnen helpen.Als huurder veel richtlijnen.maar welke weten hebben wij.De verhuurder heeft veel meer voordelen zeker als hij mensen kent.