papier tekenen ontvangst sleutels

nadia22
Topic Starter

papier tekenen ontvangst sleutels

#1 , 02 mar 2011 19:08

Hallo,ik heb een vraag. (Uiteraard :D ) Ik heb een appartement gehuurd en heb samen met de vorige huurders een papier ondertekend dat ik de sleutels heb ontvangen en de meterstanden heb genoteerd. Tot hiertoe allemaal goe. Nu had ik de huisbaas al gezegd dat er heel donkere kleuren op de muren zijn en hij zei dat volgens het contract en staat van bevinding dit lichte kleuren moeten zijn. En dat hij eventueel de donkere kleuren zou laten wit schilderen via de huurwaarborg van de vorige. Probleem: hij denkt dat dit nu niet meer kan omdat ik dat papier ivm de sleutels heb ondertekend. Klopt dit???? Ik heb nog geen staat van bevinding ondertekend...

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2011 19:16

Uw huisbaas moet eerst contract met vorige huurder afsluiten en een eindbeschrijving opmaken.
Nu krijgt men een 'grijze zone'

nadia22
Topic Starter

#3 , 02 mar 2011 19:41

dat dacht ik ook ja...maar de vorige beweerde dat hij geen staat van bevinding had. Moet ik dat dan niet samen met de vorige bekijken en ondertekenen? Maar dat papier over de sleutels heeft dus niks te maken met het andere? Dus het kan nog op hen verhaald worden?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2011 22:00

Hoe gaat een verhuurder zeggen dat iets niet in orde is als er geen geregistreerde plaatsbeschrijving gemaakt werd???
Niet dus.
U hebt enkel de sleutel de rest is iets tss verhuurder en oude huurder.
De verhuurder kan in de eerste maand samen met en door beide getekende plaatsbeschrijving opstellen... of het laten doen door een deskundige
voor de mogelijkheden zie link
http://www.just.fgov.be/img_publications/pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Tania01

#5 , 02 mar 2011 22:04

Indien er geen ontegensprekelijke plaatsbeschrijving is bij intrede, wordt de staat van verlaten van de woning vermoed dezelfde te zijn als bij intrede. Dus als niet beschreven ondertekend was dat de muren wit waren, dan wordt vermoed in dit geval vermoed dat de muren bij intrede donker waren.

De sleutelkwestie is inderdaad iets anders dan de plaatsbeschrijving

Vandebos

#6 , 02 mar 2011 23:23

Art 1731 BW stelt echter wel voor de volledigheid:
Art. 1731. <W 29-12-1983, art. 5> § 1. Indien geen omstandige plaatsbeschrijving is opgemaakt, wordt vermoed dat de huurder het gehuurde goed ontvangen heeft in dezelfde staat als waarin het zich bevindt op het einde van de huurovereenkomst, behoudens tegenbewijs, dat door alle middelen kan worden geleverd.
Het ontbreken van een pb is dus GEEN carte blanche, het verschaft u wel een zeer sterke positie doch deze is niet onaantastbaar.

Terug naar “Huren”