Uit elkaar na feitelijk samenwonend/één kind

SandraD
Topic Starter

Uit elkaar na feitelijk samenwonend/één kind

#1 , 09 apr 2011 13:05

Mijn vriend en ik zijn recent uit elkaar gegaan en hebben samen één dochter van twee jaar.. We hebben onderling alles besproken ivm onze dochter (zonder tussenkomst van derden), maar willen dit nu officieel laten bekrachtigen. Kunnen we dit gewoon in een akte laten vastleggen bij een notaris of moeten we de minnelijke schikking door de jeugdrechtbank laten bekrachtigen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Geldof J

#2 , 24 apr 2011 22:33

Je kan alles op papier laten zetten bij een bemiddelaar en dat dan bij de rechter laten bekrachtigen. Bij Manivel is dit tss 50 en 60€ per sessie. Uiteindelijk sta je veel sterker in je schoenen als er iets gebeurt tss jou en je ex als er iets op papier staat en een bemiddelaar haalt dingen boven waar je nu nog niet aan denkt.
Succes

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 apr 2011 15:09

Klopt een bemiddelaar zeker een van het type familie EN juridisch zal een faire overeenkomst op papier zetten.
Hou eventueel ook rekening met onregelmatige werktijden iets wat ik verschillende malen heb gezegd tegen collega's ... een plotse wijziging van shift kan problemen geven als er spanningen zijn ...dus regelingen lopen gelijk met shift zijn dus wel goed.
Een van de collega's die het niet voorzien had heeft zo bijna een jaar geen enkel week-end zijn kinderen gezien gezien hij steeds moest werken ( wegens de wijziging).

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”