vermindering beveiliging privewoning

Ronald_VR
Topic Starter

vermindering beveiliging privewoning

#1 , 10 mei 2011 13:00

Ik heb vorig jaar (2010) een gepanterse deur laten plaatsen in mijn appartement waarvan ik eigenaar ben.
Op de belastingbrief heb ik een vakje met code 1382:
K. BELASTINGVERMINDERING VOOR UITGAVEN VOOR DE BEVEILIGING TEGEN INBRAAK OF BRAND, VAN EEN WONING
1. waarvan u eigenaar, bezitter, erfpachter of vruchtgebruiker bent :
Wel bedrag moet ik hier invullen: het bedrag dat ik heb betaald (is meer dan €2.000) of 50 pct van dit bedrag (idg meer dan €1000) of €690 ?
Het in de aangifte te vermelden bedrag van de belastingvermindering is gelijk aan 50 pct. van de voor die vermindering in aanmerking komende uitgaven (BTW inbegrepen) met een maximum van 690 EUR per woning.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 10 mei 2011 13:14

U geeft zelf het antwoord.

Ronald_VR
Topic Starter

#3 , 10 mei 2011 13:37

Mijn vraag is: WELK bedrag moet ik invullen, ik heb 3 mogelijke antwoorden:
1) het totale factuur bedrag (is meer dan 2000 euro)
2) 50% van die meer dan 2000 euro (dus meer dan 1000 euro)
3) of 690 euro (met een maximum van 690 EUR per woning)

Reclame

Lightning

#4 , 10 mei 2011 13:43

Het in de aangifte te vermelden bedrag van de belastingvermindering is gelijk aan 50 pct. van de voor die vermindering in aanmerking komende uitgaven (BTW inbegrepen) met een maximum van 690 EUR per woning.

Fore

#5 , 10 mei 2011 13:54

Ik denk de TS problemen heeft met hoe de zin geschreven is. En deze thread mogelijk eerder thuishoort in het woordenboek sectie :)

Zoals ik het begrijp moet je dus gewoon 690 invullen
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Ronald_VR
Topic Starter

#6 , 10 mei 2011 14:41

Dus als ik he goed begrijp kan ik 50% van het facturatiebedrag invullen MAAR met een maximum van 690 euro.

Indien dit klopt vindt ik dat toch een tekortkoming van de belastingsdienst zelf. Want ze weten zelf wat er mag teruggetrokken worden, zodat de belastingsplichtige gewoon het factuurbedrag invult, dan kunnen ze tocht zelf het voordeel berekenen?

wanton

#7 , 10 mei 2011 19:30

Het maximum voordeel is 690 € per woning. Gezien Ronald alleenstaande is vult hij dit bedrag in bij code 1382.

NB . Dit is een reële belastingvermindering!!!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”