Mijn vrouw haar beide ouders zijn reeds overleden. Bij elk overlijden diende zij de erfenis te verwerpen, om daar geen serieuze som schulden op haar nek te halen.
Enkele maanden geleden stierf ook haar grootmoeder, langs vaders zijde. Enkele weken terug kregen wij een brief van een "successiekantoor" in de bus met de beschrijving van de activa van de grootmoeder, en de vernoeming van de erfgenamen. Daar haar vader gestorven is, wordt mijn vrouw, samen met haar 2 broers, in diens plaats gesteld op de 1ste lijn. Er was ook een bijgevoegde brief, bij die "akte" (vol taalfouten). Waarin de verantwoordelijke zaakvoerder ons verzocht om de akte zo snel mogelijk terug te sturen met een vermelding of de erfenis al dan niet aanvaard wordt.
De brief was, zoals eerder vermeld, opgesteld vol taalfouten en erg schimmig. Toen men echter telefonisch contact opnam met de zaakvoerder, was die vrij onbeleefd en probeerde het gesprek zo vlug mogelijk af te wimpelen.
Welnu, ongeacht voormelde, wij zitten met de volgende vraag:
Als wij deze erfenis wel aanvaarden, omdat ze blijkbaar positief zou zijn, halen wij dan geen miserie op onze nek? Vervallen dan de verwerpingen van de 2 negatieve erfenissen (van de ouders van mijn vrouw) ?
Alvast bedankt om dit item reeds te lezen.
Met vriendelijke groeten.