Opzegging huurcontract voor 9 jaar

Woolfie
Topic Starter

Opzegging huurcontract voor 9 jaar

#1 , 13 mei 2007 20:55

Ik huur een appartement sinds 1/4/1999. E?n van de bepalingen van de huurovereenkomst luidt:

"De verhuring vangt aan op 1 april 1999 voor een duur van drie opeenvolgende jaren, om van rechtswege te eindigen op 30 maart 2002.
Het huurcontract wordt automatisch stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode indien geen van beide partijen de huur heeft opgezed drie maanden voor het be?indigen van de huurtermijn, per aangetekend schrijven aan de andere partij gericht.
Ingeval herhaalde huurverlengingen de totale duur van drie jaar overschrijden, dan wordt het contract geacht voor negen jaar te zijn aangegaan."

Uit deze bepaling volgt dus dat de huurovereenkomst geacht wordt voor 9 jaar te zijn aangegaan sinds 1/4/1999. Ik vraag me af of ik kan verhuizen op 1/1/2008 zonder dat ik de huurprijs moet voortbetalen tot 31/3/2008.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2007 23:01

Woninghuurwet
Art. 3. Duur van de huurovereenkomst.
? 5. De huurder kan de huurovereenkomst op ieder tijdstip be?indigen met inachtneming van een opzeggingstermijn van drie maanden.

U moet dus gewoon een opzegtermijn van drie maanden respecteren.

Zie ook de brochure:

http://www.just.fgov.be/cgi_justice/pub ... f.pl?id=21

scorpioen

Reclame

Terug naar “Huren”