registratie

11011965
Topic Starter

registratie

#1 , 27 dec 2011 00:26

Binnen welke termijn moet een kortlopend contract geregistreerd worden?
Huurder heeft waarborg cash betaald (op zondag),heb hem reeds 2 maal gevraagd om een afspraak te maken, om deze op de bank te plaatsen, zegt mij dit te laten weten wanneer het zal doorgaan, heb deze nu al bijna een maand in handen, hoeveel tijd heb je voor deze verplichte waarborg op de bank te zetten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 dec 2011 00:59

Ieder huurcontract voor hoofdbewoning dient binnen de twee maanden na ondertekening geregistreerd te worden. Er is echter geen sanctie tegen het niet registreren.

Het lijkt me aangewezen de verhuurder aangetekend in gebreke te stellen?

Oude Belg

#3 , 27 dec 2011 10:53

Ieder huurcontract voor hoofdbewoning dient binnen de twee maanden na ondertekening geregistreerd te worden. Er is echter geen sanctie tegen het niet registreren.

Het lijkt me aangewezen de verhuurder aangetekend in gebreke te stellen?
Dat lijkt mij niet : het is verhuurder die de vraag stelt! :) En een AS naar jezelf lijkt me weinig zinvol :lol:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 dec 2011 11:36

Als je zelf al het geld in handen hebt, kan je toch gewoon zelf naar de bank gaan?

Vandebos

#5 , 27 dec 2011 13:38

:oops:

Compleet over die "ver" gelezen... (beroepsmisvorming.... 99/100 komt deze vraag van een huurder...)

Nu als verhuurder is het relatief eenvoudig. U gaat naar de bank en opent de opent de huurwaarborgrekening, stort het geld en gaat even langs bij de huurder om hem de papieren te laten tekenen.

11011965
Topic Starter

#6 , 29 dec 2011 16:46

alvast bedankt

Amandina

#7 , 30 dec 2011 21:34

Ik heb een vraagje over het antwoord van Vandebos op 27 dec.
Heeft de verhuurder 2 maanden tijd na ondertekening van het contract om te laten registreren ? Of is het 2 maanden na de aanvang van het contract ? Want in de praktijk is het niet mogelijk als je de plaatsbeschrijving wil mee laten registreren, als het contract 3 maanden vóór de aanvang is getekend.
Groetjes,
Amandina

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 31 dec 2011 11:41

Je kan perfect beide dokumenten afzonderlijk laten registreren. Dan wel het reeds geregistreerde huurkontrakt meebrengen als je de PB laat registreren, en dat allemaal gratis. Nadeel, je moet 2 x naar de registratie gaan.

Terug naar “Huren”