Ex weigert men kinderen te brengen.

eylis

Re: Ex weigert men kinderen te brengen.

#16 , 01 jan 2012 21:10

kweet het ficco, maar mijn reactie is er om deze materie wat breder open te trekken. zodat je bijvoorbeeld ook weet als je ex ook nog eens klacht zou gaan neerleggen als je eens verhinderd bent je kind te gaan ophalen: dat je weet dat je geen misdrijf pleegt én ook weet wat je best practisch doet in zo'n geval.
Dat kan vaak al een heleboel heisa vermijden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ficco
Topic Starter

#17 , 01 jan 2012 21:14

OK, zo had ik het niet bekeken.
Ik hoop dat dit breder wordt open getrokken.
Het is een enorm onrechtvaardig in deze tijd.
Het ergste is het wachten tot je nieuws hebt.
Het enige verschil nu is, dat ik onder geen enkel beding het haar op deze manier betaald zet.
Al vind ik een vingertik al goed

lucgescheiden

#18 , 02 jan 2012 01:59

Zeker geen onbekend probleem! Ook niet voor procureurs en rechters dat is intussen wel duidelijk.

Is het niet de opdracht van rechters om GOEDE vonnissen te vellen?
Is het niet aan procureurs om erop toe te zien dat de GOEDE orde binnen onze maatschappij blijft bewaard?

Wanneer u als 'normale' werknemer in uw opdracht faalt, heb je binnen de kortste tijd je C4-tje in handen.
Dit circus blijft echter reeds decennia's lang falen, om vervolgens meer medewerkers in dienst te kunnen nemen, om
hun eigen eindeloze falen in steeds langere banen te leiden....

Ik denk dat politiekers hierin een zeer nuttig en rendabel besparingsplan kunnen doorvoeren, louter
met enige GOEDE wetten te stemmen.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

jinan

#19 , 02 jan 2012 11:13

...Ik begrijp nooit dat dit zomaar kan....
is ook niet te begrijpen, maar wel de triestige realiteit....

nee, maar ik bedoel dat sommige mensen er blijkbaar in slagen, dat snap ik dus niet. Waar is de wet dan?

Moraelin

#20 , 03 jan 2012 11:59

Even een practische tip ivm misbruik van klachtenneerlegging bij de politie ivm niet respecteren omgangsregeling (bij overmacht)
- het NIET opnemen van omgangsrecht zonder reden is helemaal niet OK, maar GEEN misdrijf: dus juridisch geen overtreding. Er kan dus geen klacht neergelegd worden hiertegen.
Dit is jammer genoeg zo. Ik ga mijn zoon ook telkens ophalen om 17u30 stipt de vrijdag en normaal moet mijn ex eromkomen (uitgesproken door rechtbank kortgeding) de zondag om 18u30. Dit lapt ze al een jaar aan haar laars en ze zet zelfs in sms'en en brieven heel hooghartig uiteen dat ze dit niet doet en dat dit mijn plicht is... dus uitspraken van rechtbanken hebben 0 waarde in dit land want het is geen misdrijf (bevestigd door Procureur des Konings) en je kan er dus NIKS tegen doen, zelfs niet naar een rechtbank mee gaan want die kunnen enkel maar bevestigen wat er reeds uitgesproken is. Dus wat doe je dan ??? Als het verlof is hou ik de kleine dan maar bij mij zodat ik nog wat langer van hem kan genieten maar in principe blijf ik het niet kunnen. Moest het 10 minuten ver zijn ok maar het is 45 minuten rijden en iedereen weet dat de benzine ook niet goedkoop staat, toch zegt de procureur: niks aan te doen. Niet verwonderlijk dat hier zoveel criminaliteit is in dit land, aan de helft kunnen ze niks doen. Criminelen hebben meer recht dan wij.

ficco
Topic Starter

#21 , 03 jan 2012 14:54

Kleine update,
Vandaag dus bij advokaat geweest, die bevestigd dus alles wat ik ondertussen al wist.
Men ex wordt deze week nog gedagvaart en zal er een dwangsom ge-eisd worden.
Men advokaat zei wel dat het even zou kunnen aanslepen.
We vragen ook een maatschappelijk onderzoek enz.... bla bla bla
Ik vermoed dat dit alles niet veel zal uithalen maar kom. Moet positief blijven in het belang van men kinderen.
Heb allesinds de indruk dat criminelen meer rechten hebben dan gewoonweg een simpele vader.
Het besef dat je compleet machteloos staat is enorm zwaar om te dragen.
Wat ik wel kan doen is als men ex ze deze week niet brengt, is men kinderen gaan ophalen aan de schoolpoort.
Ik zal dit echter iedere dag moeten doen vrees ik, want ze zal het daar niet bij laten.
Hoe breng je zo een mens tot besef dat ze verkeerd bezig is?
Intussen heb gelukkig men kinderen even kunnen horen aan de telefoon, maar nu al hoor ik dat er constant op ingepraat wordt.
Hoe kan het nu dat in een "welvarend land" als dit steeds mogelijk is?
Knal je iemand door het hoofd zit je 5 jaar, als er dan al geen procedure fouten zijn.....
En aan deze dingen kunnen ze niks doen, typisch België.

ficco
Topic Starter

#22 , 05 jan 2012 18:35

Allez vooruit ons verzoekschrift is neergelegd bij de jeugdrechtbank.
Nu nog wachten op datum.
Ex heeft zelf ook verzoekschrift neergelegd, heeft via psycholoog men kind zover gekregen om te schrijven dat hij niet meer naar mij wil komen.
alsook 2 vaststellingen van dokter, 1 betreffende vlooienbeten? Hebben we nooit hier gehad.... maja alles is blijkbaar goed voor haar.
En 1 waarop staat dat ik een boks op zijn borstbeen zou gegeven hebben, maar zonder zichtbaar hematoom. (Ik ZOU NOOIT men kinderen slagen!!!!)
nu eist ze de volledige ouderschap en 175€ per maand per kind!
Ik wordt hier dus zot van hé
Hoe is dat nu in godsnaam mogelijk?
Dan doe je alles om de beste vader ooit te zijn, tijd maken voor hun, alles geven wat hen hartje verlangt, alle liefde geven die je maar kan.
En dan krijg je zo het deksel op je neus....
Zie het echt niet meer zitten.......

ficco
Topic Starter

#23 , 06 jan 2012 21:52

Voor de 2 de maal klacht neergelegd voor het niet naleven van het vonnis.
Is nu reeds meer dan 3 weken geleden dat ik de kinderen nog gezien heb.
Niemand kan iets doen en men ex lacht me vierkant uit.
Nu moet ik zelfs aan al men vrienden en familie vragen of ze een verklaring willen schrijven dat ik een goede papa ben.
Wel Ik BEN een goede papa, en nooit geef ik ze op!!!
Ik val liever dood dan dat dit onrecht blijft!

ovan

#24 , 07 jan 2012 16:40

Bij mij net hetzelfde. Vorige week klacht wegens niet afgifte kinderen. Vandaag nog is klacht, omdat ze meer dan 5 dagen mijn dochter verborgen houdt (blijvend misdrijf). Maar niemand doet iets. Deze week zelfs persoonlijk naar Subsituut gegaan om dossier af te geven. Als hij me zag: "Mr... ik ben bezig met een Assisenzaak en heb geen tijd voor u....blablabla." Geen probleem... men lokt het uit dat uiteindelijk mensen zelf iets gaan doen... en dan is 't van " Aha! Dat had ge niet mogen doen. Ziet ge wel..we wisten het :evil: "
Zelfde voor Soc. Dienst JRB... ik vraag al 3 weken... wat gaan jullie doen als het omgangsrecht niet wordt nageleefd? ...geen antwoord.
Nu dat het niet wordt nageleefd vraag ik via telefoon en via mail..."is nu meer dan 5 dagen geldeden dat mijn dochter bij mij moest zijn wat gaan jullie doen?" .... krijg gefrustreerde mail terug dat ze zich niet laten gijzelen of manipuleren voor het dossier van mijn dochter"... :shock: Excuseer 't was maar een vraag of per ongeluk er iemand mee zou inzitten dat ik als vader mij eigenlijk afvroeg of men op één of andere manier er bij de sociale dienst van de JRB er bij stil stond dat ik mijn dochter niet zie omdat er eigenlijk iemand anders rechterlijke beslissingen niet naleeft. En dat er misschien toevallig de mogelijkheid er in bestond dat deze dienst een ietsiepietsie zou kunnen ondernemen opdat de regeling mogelijks toch zou kunnen doorgaan. Maar 't is ni erg hoor.. uw antwoord is duidelijk! :roll:

@ficco Justitie & Jeugdrechtbank: steek in uw hoofd dat het alleen maar erger zal worden en dat er nooit uit de bus zal komen wat je hoopt maar ook niet wat je in het slechtste geval verwacht... 't is altijd iets waar zeker geen oplossing uit komt. Probeer na de tranen, verdriet en pijn... gewoon te lachen. Want je zal zien dat hoe langer hoe meer de zaken gewoon hilarisch worden. Echt lachen ;-)
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Moraelin

#25 , 11 jan 2012 16:47

Ficco, je ingesteldheid is te bewonderen. Zorg dat als je je kinderen toch ziet je hen er niet in betrekt, ze zullen later zelf wel kunnen uitmaken hoe de vork in de steel zit/zat. Wat de rest betreft en wat ovan hierboven schetst: zoek een goeie advocaat. Als gewone burger kennen wij gewoon niet de procedures, kanalen, manieren, tijdstippen om alles het maximum effect te geven. Een goeie advocaat, alhoewel duur, kan echt een enorm verschil maken. Die jagen achter die dossiers en hebben connecties bij de verschillende instanties. Ik ben heel blij met de mijne. Na het kortgeding, heb ik nu ook de verbrekingsrechtzaak van mijn loonsbeslag gewonnen (beroep kan nog komen). Nu nog de jeugdrechtbank. Het is soms balen en kost geld maar het scheelt enorm veel frustratie als je weet dat er iemand is die jou belangen GOED verdedigd bij rechtbank, ed.. Is maar een tip.

ficco
Topic Starter

#26 , 18 jan 2012 22:19

Ficco, je ingesteldheid is te bewonderen. Zorg dat als je je kinderen toch ziet je hen er niet in betrekt, ze zullen later zelf wel kunnen uitmaken hoe de vork in de steel zit/zat.
Wel ik hoop het enorm.
Ondertussen heb ik een datum voor de JRB, nl. 8 februari.
Heb het CAW ingeschakeld om tot een dialoog te komen met men ex.
Daarvoor heb ik komende maandag een gesprek.
Ik laat me ondertussen niet uit het lood slaan.
Ondertussen meer dan 4 weken geleden dat ik ze gezien heb...
maar blijf op men tanden bijten.
Een extra motivatie voor me is, dat ik dit onrecht wil aankaarten en hopelijk kan ik andere mensen helpen.

lucgescheiden

#27 , 19 jan 2012 01:56

Mss kan u op volgende zaken letten:
1. Wijk met niets af van uw eis tot een gelijke verblijfsregeling voor de kinderen (indien u dit wenst), dit is:
de enige eis die een rechtbank verplicht tot alvast een onderzoek. Afwijkende eisen kunnen zonder meer afgewezen worden....
2. CAW: eis van deze dienst een schriftelijk bewijs van uw inschakelen, indien CAW-bemiddeling tot niets leidt,
zorg dan dat u dit schriftelijk van hen bevestigd krijgt. Maak eventueel zelf geluidsopnames.
3. Uw motivatie klinkt heel edelmoedig, maar er gingen al enkele honderden duizenden vaders u voor met dezelfde hoop, maar....
Laat dit u echter niet ontmoedigen, dat zelfde aantal vaders supportert voor je!
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”