Vraag ivm verbale/fysieke agressie

Moraelin
Topic Starter

Vraag ivm verbale/fysieke agressie

#1 , 30 jan 2012 17:08

Sommigen kennen de achtergrond mss al, voor de anderen kort: mijn ex is getrouwd met iemand die net uit de gevangenis kwam. Hij heeft daar 9 jaar gezeten voor gewapende overval. Het is ook duidelijk dat hij nu hij eruit is nog steeds steelt en contact heeft met criminelen (onlangst nog iemand afgezet aan de gevangenis die zijn vrouw vermoord heeft bv.). Daarenboven is deze kerel zogezegd 66% werkonbekwaam en krijgt dus ook een uitkering.......

Mijn zoon woont daar dus bij. Laatst was ik voor werk in het buitenland en moest mijn vriendin mijn zoon terug gaan afzetten daar de zondag, nadat we hem vrijdag hadden afgehaald, omdat zij weigeren hem te komen afhalen bij ons - alhoewel bij vonnis zo uitgesproken.

Op dat moment heeft deze 'persoon' in het bijzijn van mijn zoon mijn vriendin verbaal en fysiek aangevallen. Verbaal ging het er heel grafisch en ver over de schreef aan toe en fysiek heeft zij er een aantal kneuzingen aan overgehouden. Niet in het minste is ze hierdoor natuurlijk psychisch ook volledig door geschokt. De uitspraken die deze persoon doet zijn gewoon die van een beest, maar wat wil je.

Nu heeft zij natuurlijk aangifte gedaan en ook constatering door dokter maar de politie zij dat hij dit waarsch. zal ontkennen en that's that... dit kan toch niet ??? Naast deze aanklacht zijn er al andere want deze 'persoon' bemoeit zich in alles van school van mijn zoon, de rechtszaken tot en met dat de grootouders van haar kant mijn zoon niet meer mogen zien.

Aan de ene kant heb ik zoiets van ik blijf het goede proberen te doen en vroeg of laat zal dit het juiste blijken te zijn maar dit laatste vind ik echt wel een paar bruggen te ver. Nu zit ik zowiezo met een zaak voor de jeugdrechtbank nog maar dit past daar niet in denk ik. Kan ik hiervoor een strafzaak beginnen ? Is dit de moeite of heb ik meer bewijzen nodig ? In principe will ik die kerel gewoon uit de buurt van mijn zoon en ons maar daarenboven heb ik ook geen zit om dit soort 'mensen' daarmee weg te laten komen, waarom hebben we anders politie en gerecht ??? Dus welke stappen onderneem ik best of toch zeker al in afwachting ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2012 17:30

Aangifte doen bij politie (beter was geweest van daaruit 101 gebeld).
Doktersattest bezorgen, getuigen opgeven zodat ze kunnen gehoord worden.
te vlug gelezen is al gebeurt ...
Aan de school zeggen dat ze geen info mogen geven aan die man enkel aan de wettelijke ouders.
Dat ze u moeten verwittigen mocht die man zich op de school aanbieden en dat ze de politie moeten bellen indien hij heisa maakt.
Steeds alles opnemen ... dus kleine digitale recorder kan handig zijn en is wettig.
Vermoedelijk heeft betrokkene nog voorwaarden staat.
oa zich goed gedragen
maar ook vb geen contact met andere (ex) gevangenen dus ook niet gaan afzetten aan de gevangenis.
Als men zoon weigert te komen halen moet u hem NIET brengen en blijft de zoon bij u.
Hoe oud is de zoon?

Moraelin
Topic Starter

#3 , 01 feb 2012 11:39

Het lot wil dat als ik daar aan de deur sta ik steeds een recorder mee heb maar mijn vriendin dus niet, voor die ene keer dat ze alleen daar stond gebeurt het dan natuurlijk, zal wel geen toeval zijn, hij slaat blijkbaar graag vrouwen in elkaar.

Ik zal u raad ivm school opvolgen.

Wat betreft te weten komen van voorwaarden van zijn in vrijheid stelling: hoe kan ik dat te weten komen ? Of moet ik dit gewoon bij de politie rapporteren in de hoop dat zij dit opvolgen ?

Over dat laatste hebt u gelijk en indien het mogelijk is (vakanties, verloven) houden wij hem dan ook wat langer bij ons. Maar als het schooldagen zijn dan brengen wij hem terug omdat we niet willen dat hij school zou missen. Maar blijkbaar is dat ook naief want gaat hij niet veel naar school, hij is 4 jaar dus nog geen leerplicht...

Ik onthou dat ik vooral meer actief de school moet contacteren en inschakelen, zij hebben ook hun verantwoordelijkheden en mogelijkheden en moeten dit idd beter opvolgen, momenteel is er een soort non-beleid alhoewel ik al 2x brieven heb geschreven en getelefoneerd.

Verder alles bijhouden en aangeven zeker ? Beste was idd als ze onmiddellijk de politie had gebeld ter plaatse. In het vervolg zeker doen.

Reclame

duma

#4 , 01 feb 2012 11:49

Is het geen mogelijkheid om hem zelf naar school te doen als ze hem niet willen komen halen?

Moraelin
Topic Starter

#5 , 01 feb 2012 12:59

Jammer genoeg niet, daarvoor zijn mijn werkuren niet geschikt en is de afstand te groot. Ook veranderd dit in wezen niets aan de zaak dat ze het vonnis niet naleven. Maar die historie kan wel beslist worden op de jeugdrechtbank (hoop ik) via dwangsommen. Wat me meer bezig houdt is het agressieve karakter van die persoon en hoe ik mijn kind en anderen hiervoor kan behoeden... waarschijnlijk moet het voor politie en gerecht eerst tot een echt drama komen vooraleer ze actie ondernemen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 feb 2012 21:46

Vrij onder voorwaarden/vrij op proef is een zaak voor de politie.
Bij aangifte vermelden dan hij net uit de gevangenis is en dat hij vermoedelijk in een van beide systemen zit.
Indien dit klopt zal/moet politie direct contact opnemen met procureur des Konings die verder zal beslissen.
In een aantal gevallen is dat zonder meer terug naar gevangenis.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”