bankrekening

jean pierre1950
Topic Starter

bankrekening

#1 , 29 mar 2012 11:49

Mijn echtgenote gaat op pensioen, volgens de papieren die we moeten invullen moet zij houder zijn van de bankrekening?
Mag dat dan geen gemeenschappelijke rekening zijn, of enkel een rekening op haar naam?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 29 mar 2012 12:55

Dat moet op haar naam. Dat kan toch geen probleem zijn? Normaal moet het loon toch ook op een persoonlijke rekening gestort worden?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Mathieu Rutten

#3 , 29 mar 2012 16:17

Geachte,

Het pensioen van uw echtgenote kan perfect op de gemeenschappelijke rekening gestort worden zolang zij er maar medebeschikkingsrecht over heeft.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Creatief

#4 , 29 mar 2012 19:43

Welcome back, Mathieu. We hebben je gemist.

jean pierre1950
Topic Starter

#5 , 29 mar 2012 20:28

Wij hebben al sinds 1970 een gemeenschaplikje rekening waar we allebei volledig volmacht op hebben, en nu zou je een aparte rekening moeten nemen?

Mathieu Rutten

#6 , 29 mar 2012 22:34

Geachte,

Zoals ik reeds aangaf, beide beschikkingsrecht. Ik ga hier geen polemiek over voeren.

Ga beiden gewoon naar de bank en vraag aan de bank om u beiden titularis te maken van de gemeenschappelijke rekening en alles is opgelost.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioenambtenaar.

basejumper

#7 , 16 apr 2012 21:46

Mathieu heeft gelijk. Als bankier kan ik bevestigen dat een gemeenschappelijke naam van beide echtgenoten volstaat. Hier zijn beide echtgenoten eigenaar. Een rekeniung op naam van de man alleen, met volmacht voor de vrouw volstaat niet. Want hier kan de volmacht eenzijdig worden ingetrokken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Pensioenen”