Beste,
Mijn echtgenoot werkt reeds 11 jaar met een contract onbepaalde duur bij een privewerkgever- groot bedrijf dat goederen verdeelt naar een winkelketen.
Hij neemt momenteel al 1 jaar 4/5de tijdskrediet en heeft zijn brief voor verlenging afgegeven. Normaal is dit geen probleem, gezien toelatingsvoorwaarden voldaan zijn:
=> een arbeidsovereenkomst gehad hebben bij de werkgever ten minste de 5 voorgaande jaren
voltijds gewerkt hebben de 12 voorgaande maanden.
Nu is er sprake van dat de bedienden een nieuw arbeidsovereenkomst dienen te ondertekenen waarbij de werkgever verandert van het distributiecentrum naar de winkelketen waarvoor ze werken (op vraag van werkgever aangeboden; waarom is ons niet duidelijk). Dit maakt "wordt gespeculeerd" dat mijn echtgenoot ineens een nieuw personeelslid zou zijn, en dat hij eerst de 2 bovenstaande voorwaarden dient te voldoen vooraleer er sprake is van een recht op 4/5 de tijdskrediet.
Maak ik me zorgen om niks?
Welk effect heeft het tekenen van dit nieuwe contract? Zijn er belangrijke zaken die in dit nieuwe contract zouden kunnen worden gezet zodanig dat alle opgebouwde rechten behouden blijven? We willen concreet dat recht op tijdskrediet behouden blijft en loon en dergelijke minimum hetzelfde blijft, ...
Alvast bedankt!!