Samenwoning

Chippen
Topic Starter

Samenwoning

#1 , 24 jun 2012 19:32

Hallo

Ik ben enorm dom geweest!

Het probleem is het volgende. Mijn vriend en ik waren vier jaar en vier maanden samen. Twee weken geleden ben ik er achter gekomen dat hij mij bedrogen heeft en is de relatie ook beëidigt.

Nu is het zo dat hij hier ongeveer 4 jaar heeft gewoond. De mondelinge afspraak was dat hij mijn kosten ging betalen aangezien ik nog studeer. Hij moest mijn papa dus geen vergoeding betalen. Nu is het echter zo dat ik in die 4 jaar spaargelden op zijn rekening heb gezet, ik had namelijk niet gedacht dat hij mij ging bedriegen (wijs mij er aub niet constant op hoe dom ik ben geweest!). Nu wou hij zijn spullen komen halen. Ik heb gezegd dat hij dit mocht als hij mijn geld teruggaf. Hij wil dit natuurlijk niet en zegt dat het om terugbetalingen gaat. Hier is echter totaal geen grond toe.

Nu heb ik gedreigt met een woonstvergoeding indien hij mijn geld niet terug geeft. Mijn vraag is dan ook, kan dit?

Verder is het zo dat hij vandaag ging langskomen. Dit is natuurlijk niet gebeurt. Ik probeer de hele tijd contact op te nemen om te praten. Hij doet totaal geen moeite.

Mijn volgende vraag is dan ook: kan hij klacht indienen omdat ik zijn spullen niet wil geven. Hij komt ze ook wel niet echt halen..

Verder is het zo dat de nummerplaten van zijn wagen op mijn vader zijn naam staan. Hij heeft nog steeds het bewijs van schrapping niet afgeleverd. Wat kan ik hier tegen doen?

Als laatste heeft hij ook nog een huissleutel... Ik weet niet wat de beste juridische aanpak is? Ik wil ook geen klacht wegens het achterhouden van zijn spullen.. maar langs de andere kant komt hij ze ook niet halen. En hoe lang moet ik deze spullen bijhouden?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jun 2012 19:49

Was uw vriend ook bij u gedomicilieerd? Indien ja, mag u de selutel niet terugvragen of het slot veraderen, en mogen zijn spullen daar nog blijven.
Wijkagent verwittigen en vriend op uw adres laten schrappen, gezien hij er niet meer woont.
Dan pas kan je de toegang tot de woning ontzeggen.

Chippen
Topic Starter

#3 , 24 jun 2012 19:52

Ja, maar ik denk dat hij dit al heeft gewijzigd.. Ben hier uiteraard niet zeker van.

Ik maak mij echter meer zorgen over mijn geld, aangezien hij al met zijn nieuwe vriendin samenhokt zal hij hier toch niks meer komen zoeken :).

Ik wil echter ook geen vervolging aan mijn been hebben voor het achterhouden van zijn spullen maar ik zou ook graag mijn spaargeld terug krijgen :). (Ik weet dat ik dom ben geweest maar ik was 18 en verliefd :()

Reclame

Chippen
Topic Starter

#4 , 16 jul 2012 23:13

Niemand die meer info kan geven over een eventuele woonvergoeding?!

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”