Bedreiging via voicemail/sms

Veronique1983
Topic Starter

Bedreiging via voicemail/sms

#1 , 26 aug 2012 12:55

Ik heb mijn vriend begin dit jaar verlaten. Sindsdien blijft hij me bestoken met smsjes waarin hij me wil intimideren en bedreigen.

Ondertussen heb ik reeds een klacht ingediend bij de politie wegens bedreigingen (van ex en zijn vrienden)
en twee weken terug een melding gedaan van stalking/psychische belaging. Ex is zich hiervoor moeten gaan verantwoorden bij de politie.

Nu heb ik deze nacht een voicemailbericht van hem ontvangen met opnieuw bedreigingen. Is er een mogelijkheid om deze op mijn computer te kopiëren en is zo'n kopie toch rechtsgeldig?

Bedankt voor jullie hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 26 aug 2012 13:08

of gewoon laten registreren bij de politie
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2012 13:27

Uw voicemail bericht laten beluisteren door de politie.
Dus het ORIGINEEL. Niet het copie. Kan zo dus ook in het PV aangegeven worden.

Reclame

zinoboy

#4 , 26 aug 2012 17:09

Met een datakabeltje kan je ook al die smsjes op je pc zetten en afprinten.
Een vriendin v mij heeft dit ook meegemaakt, en de politie vertelde haar dat een overzicht vd smsjes handig was ivm...
Dat de politie daar nu effectief ook iets mee gedaan heeft weet ik niet.

Franciscus

#5 , 26 aug 2012 18:56

Uiteraard mag u de uitgeprinte versie ook meebrengen .... maar politie moet wel het origineel hebben of minstens kunnen beluisteren.

Xastheron

#6 , 27 aug 2012 10:39

Voice mail wordt bijgehouden door operator(PROX...MOBIxxx... BASxxx... etc) als ik me niet vergis. Als je niet onmiddellijk kan vinden hoe je de berichten kan overzetten op pc, kan je altijd eens de helpdesk proberen?

Vandebos

#7 , 27 aug 2012 11:13

Deze gegevens bij providers zijn enkel toegankelijk voor een gerechtelijk onderzoek middels een opdracht van een onderzoeksrechter of procureur.

killerboy

#8 , 27 aug 2012 14:14

Zoals Fore en Franciscus al aanhaalden laten registreren en beluisteren door de politie.
Je hebt al een klacht ingediend wegens bedreiging dus kan je het volgende doen :
Je print de smsjes uit via pc of je tijpt ze gewoon letterlijk over met vermelding van datum en uur van ontvangst en verzender.
Ook van het voicemail gesprek kan je het gesprek uittypen.
Je gaat met deze documenten en de originele smsjes en voicemail gesprek naar de politie.
Hier word dan contole gedaan of dit overeenstemt met de originele.
Dit alles word dan bijgevoegd in een PV van verhoor.
Hierin zal staan dat je een lijst van ontvangen SMS berichtjes en uitgetijpte versie van het voicemailgesprek bijvoegt in het belang van van je aanklacht wegens bedreiging.
Ook zal je hierin terugvinden dat de eigenhandig uitgeschreven berichten op de lijst samen met de politie vergeleken werden met datgene wat je op je gsm ontvangen hebt. En dat de politie stelt dat deze correct zijn opgeschreven.
Een copy van dit PV word aan jou overhandigd en kan je eventueel ook overmaken aan je raadsman.
Heb hetzelfde dus moeten doen naar aanleiding van een aanklacht tegen mij om aan te tonen dat deze persoon de waarheid niet sprak.

Franciscus

#9 , 27 aug 2012 15:13

Copy van uw verhoor NIET van het PV.
Ook een attest van aangifte met de gegevens van het PV en wat u moet doen om u als slachtoffer te laten registreren.
Indien het een KLACHT misdrijf is zoals stalking moet wel in uw verklaring duidelijk staan dat u vervolging wenst.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”