Belastingen op invaliditeitsuitkering.

steven_vg
Topic Starter

Belastingen op invaliditeitsuitkering.

#1 , 20 nov 2012 15:58

Hallo

ik heb op mijn primaire ziektejaar 2500 euro belastingen moeten betalen.is dit normaal .
nu ben ik invalide,zal het 2e jaar ook zo hoog zijn qua belastingen.of is dat enkel het eerste jaar.
wat betalen jullie gemiddeld van belastingen op jullie ziekteuitkering en hoeveel bedraagt jullie ziekteuitkering.

ik heb in het eerste jaar 1560 euro verdient per maand +4500euro vakantiegeld .
in het 2e jaar verdien ik 1200 euro per maand en ik ben inwonende bij mijn ouders.

alvast bedankt
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
steven_vg
Topic Starter

#2 , 25 nov 2012 21:45

ik woon nu nog bij mijn ouders ,maar als ik alleen ga wonen gaat de belastingsbrief dan naar beneden.?

Mariette

#3 , 26 nov 2012 00:26

Uitkeringen voor arbeidsongeschiktheid worden bruto uitbetaald. U krijgt gewoon uw eigen belastingsbrief en moet dan belastingen betalen op het volledige bedrag dat je hebt ontvangen. Er is wel een kleine aanpassing als invalide dacht ik.

Of U alleen woont of bij uw ouders maakt volgens mij weinig verschil voor de belastingen.
U bent niet ten laste van uw ouders, maar wordt beschouwd als samenwonend.
Als U echter helemaal alleen gaat wonen ontvangt U een uitkering als alleenstaande en die is hoger.

Reclame

steven_vg
Topic Starter

#4 , 26 nov 2012 20:26

hoeveel percent bedraagt de belasting op een maandloon ?

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 nov 2012 08:46

dat hangt af van je volledig jaarloon. Als je bvb 6 maand ziekteuitkeringen krijgt en dan de rest van het jaar niks verdient, zal je zeker geen euro personenbelastingen moeten betalen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”