prijsvergelijken

denlowie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

prijsvergelijken

#1 , 14 dec 2012 11:40

Mijn vriend en ik zijn bezig met een website te maken waar een bepaald beroep zijn aankoopprijs van goederen zou kunnen vergelijken met al de prijzen van de leveranciers die deze goederen aanbieden.

Ik veronderstel dat dit momenteel wettelijk mag, zie ik dit juist of is dit fout.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mblb1

#2 , 14 dec 2012 12:56

Ik zou op zich niet weten waarom dit verboden is.
Dit valt immers niet echt onder vergelijkende reclame (WMPC - en is hieronder bovendien niet verboden).

Ik zou er wel voor zorgen dat je toestemming hebt om de gegevens te mogen gebruiken.
Anders kan je mogelijks met een privacy issue zitten (die wet is wel niet van toepassing op rechtspersonen maar mogelijks kan de natuurlijke persoon worden achterhaald).

denlowie
Topic Starter

#3 , 14 dec 2012 16:28

Dit is nu net het probleem, de leveranciers willen dit zeker niet, maar de handelaars wel, omdat er zeer grote prijsverschillen bestaan tussen leverancier A en leverancier B, maar ook tussen de handelaars die bij de zelfde leverancier aankopen, zijn er enorme grote prijsverschillen, dit is de enige manier om de leverancier onder druk te kunnen zetten om zijn prijzen voor iedereen gelijk te houden.

In de elektro vind men zulke prijsvergelijkingen, zoals voor Nederland http://www.supers.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

De handelaars bezorgen ons hun aankoopprijzen per product en per leverancier, en wij publiceren per leverancier en per product zijn hoogste en zijn laagste prijs.

De Delhaize gebruikt toch ook in hun winkels vergelijkende reclame.

Verder zou het enkel voor leden handelaars toegankelijk zijn en de prijzen worden door de leden aangeleverd voor publicatie.

Reclame

Franciscus

#4 , 14 dec 2012 21:14

Maar mag u de foto's of andere specificaties van het product gebruiken?

denlowie
Topic Starter

#5 , 14 dec 2012 21:35

Maar mag u de foto's of andere specificaties van het product gebruiken?
Natuurlijk, die zijn openbaar want het zijn dagelijkse produkten en de foto's zijn volledig vrij!

het zijn produkten die men gebruikt in de horeca zoals scampi maat 12/16 van het merk X.

Turaki

#6 , 14 dec 2012 21:40

Als de informatie vrij beschikbaar is (bijvoorbeeld op een website te raadplegen), zie ik geen enkel probleem.

Terug naar “Handelspraktijken”