Uitkering kan niet berekend worden

gekie01
Topic Starter

Uitkering kan niet berekend worden

#1 , 15 jan 2013 14:32

Beste,

ik ben op 3 januari ontslagen, ik werkte daar 2.5 jaar met een 24/uur contract per week. Nu ik ontslagen ben wou ik mijn uitkering laten berekenen bij mijn vakbond ben al bij 3 verschillende personen van mijn vakbond geweest echter zeggen ze alle 3 een ander bedrag. Het is zo dat één van de medewerkers had gezegd dat ik terug val op de uitkering van schoolverlater omdat een deeltijds contract namelijk niet telt voor hogere uitkering?

Omdat ik een opleiding kan beginnen via de VDAB uit wou ik dus eigenlijk weten hoe dit precies zit?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 17 jan 2013 08:37

“Art.30...Om toegelaten te worden tot het recht op werkloosheidsuitkeringen moet de VOLTIJDSE werknemer een wachttijd doorlopen hebben die het hierna vermelde aantal arbeidsdagen omvat : 1° 312 in de loop van de 21 maanden vóór de uitkerinsaanvraag, indien hij minder dan 36 jaar is; 2° 468 in de loop van de 33 maanden vóór die aanvraag indien hij van 36 tot minder dan 50 jaar is;3° 624 in de loop van de 42 maanden vóór die aanvraag indien hij 50 jaar is of meer...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering.)

‘ik werkte daar 2.5 jaar met een 24/uur contract per week.’

Dit werk was niet voltijds en voldeed dus niet aan voornoemd art.30.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 17 jan 2013 08:53

er hoeft niet noodzakelijk een voltijdse uitkering te zijn hoor, men kan (gelukkig maar) ook op basis van een deeltijdse tewerkstelling uitkeringen krijgen.

Reclame

gekie01
Topic Starter

#4 , 20 jan 2013 08:43

er hoeft niet noodzakelijk een voltijdse uitkering te zijn hoor, men kan (gelukkig maar) ook op basis van een deeltijdse tewerkstelling uitkeringen krijgen.
Maar hoe zit het dan? gaat het over een periode van de aantal gewerkte dagen? Vind echt jammer dat mijn vakbond 3 verschillende bedragen al heeft gezegd, Mag ook via de VDAB een cursus volgen (waar ik voor in aanmerking kom na drie testen en een gesprek). Nu kan dit ook iets aan mijn uitkering doen?

dobbel

#5 , 30 jan 2013 09:54

om het te kunnen berekenen zouden wij u loon van u tewerkstelling moeten weten en ook u beroepsverleden. Het is eventueel mogelijk dat u voltijdse uitkeringen zou ontvangen maar hangt van uw complete dossier af.

Terug naar “Werkloosheid”