privacy huurder

kelly01
Topic Starter

privacy huurder

#1 , 23 jan 2013 12:12

beste

wij hebben wat problemen met de huisbaas. mijn naam is kelly en ik logeer vaak bij mijn vriendje, maar mag de huisbaas zich daar in moeien? wel elke week staat hij aan de deur om er over te zeuren. hij is ook erg onbeleefd. en heeft mijn vriend recht op een reserve sleutel, we krijgen namelijk geen 2e sleutel, enkel als men vriend zijn sleutel kwijt was kregen we hem. nu beschuldigd hij er ons van dat we 2 sleutels hebben terwijl dit niet zo is.

op voorbaat dank
met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 jan 2013 12:13

Kot of woning?

kelly01
Topic Starter

#3 , 23 jan 2013 12:17

appartement, die mijn vriend huurt ;)

Reclame

kelly01
Topic Starter

#4 , 23 jan 2013 12:19

oja en volgens hem heb ik ook het recht niet om later bij hem te wonen, en hij belt ook nooit aan, hij staat altijd per toeval voor de deur van ons appartement, zonder seintje of zonder eens op de bel te duwen.
Laatst gewijzigd door kelly01 op 23 jan 2013 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jan 2013 12:21

Niets belet je vriend om een nieuwe cylinder in het slot te steken. Dan heb je 3 sleutels.
Oude cylinder hou je bij, en plaatst hem terug bij einde huurovereenkomst.
Je hoeft geen sleutel aan de verhuurder te geven.
Ben je tevens ook zeker dat hij niet in de woonst rondloopt bij jullie afwezigheid.

kelly01
Topic Starter

#6 , 23 jan 2013 12:26

dat weten we niet, hij staat gewoon altijd aan de deur zonder dat ie aan de eerste deur gebeld heeft, we worden er gewoon zowat gek van. als ik dan open doe krijg ik een hele schelding over me dat ik daar zogezegt woon terwijl dat niet zo is. en onze angst is dat als over een jaar ons huurcontract verloopt hij ons zomaar buitenzet, en ons huurcontract niet zal willen verlengen. kunnen wij klacht indienen bij het vredegerecht? of zouden we dan nog meer lastiggevallen worden?

freelance

#7 , 23 jan 2013 13:51

Verhuurder moet u gerust laten .
Gesprekken opnemen mag wettelijk . Indien vermoeden dat hij binnen komt bij afwezigheid camera installeren.
Slot veranderen mag .
Welk huurcontract hebt u ? Duur - vanaf wanneer begonnen ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 jan 2013 14:05

Is het appartementsgebouw van hem of alleen dat appartement?
Zoals hierboven al gezegd gewoon een andere cilinder steken. Best dan ineens een veiligheidscilinder.

Oude Belg

#9 , 23 jan 2013 14:24

Is het appartementsgebouw van hem of alleen dat appartement?
Zoals hierboven al gezegd gewoon een andere cilinder steken. Best dan ineens een veiligheidscilinder.
Aangezien TS het heeft over de "eerste" en de "tweede" deur, neem ik aan dat ze bedoelt dat hij een sleutel heeft van de inkomdeur van het gebouw, en dan belt of klopt aan de deur van het appartement. De cilinder van de inkomdeur gebouw mag ze uiteraard niet veranderen :wink:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

kelly01
Topic Starter

#10 , 23 jan 2013 14:35

neen inderdaad, het huurcontract loopt van 15/11/12 en geld maar voor een jaar, mja kvermoed als we een nieuw slot steken dat er nog meer gezeur komt, voor het domste zit ie al te zagen of te klagen. je gordijnen zijn te lang te kort, je moet een vuilnisbak aanschaffen omdat vuilniszakken niet proper zijn op je teras enz. maar vooral als ik logeer is dat blijkbaar het grootste probleem :s

duma

#11 , 23 jan 2013 14:38

En hoe weet hij dat de vuilniszakken op het terras niet proper zijn?
Hoe weet hij dat de gordijnen te lang of te kort zijn?

Hij heeft niet te zeuren over het steken van een nieuw slot. Dat is elke huurder zijn goed recht.
Hij heeft trouwens ook niet te zeuren over de lengte van de gordijnen (ik neem aan dat die van je vriend zijn en niet van de verhuurder).
Hij heeft ook niet te zeuren over de manier waarop jullie de vuilinszakken wegzetten, zolang als er op het einde van jullie huurcontract geen schade door veroorzaakt is.

kelly01
Topic Starter

#12 , 23 jan 2013 14:42

ik weet het, kvermoed toch best eens bij de de huurdersbond of vredegerecht binnenspringen zeker. mja hij gaat gewoon zen gangetje, blijkbaar is de vorige bewoonster daarom vertrokken :s

duma

#13 , 23 jan 2013 14:44

Wat zou u op het vredegerecht gaan doen? Er is toch niets gebeurd dat daar op deze moment aanleiding toe geeft, wel?
Beste dat u kan doen, is gewoon de sloten veranderen.

Welk type huurcontract heeft uw vriend?

kelly01
Topic Starter

#14 , 23 jan 2013 14:49

schending van de privacy mischien, huurcontract van een jaar( huur van korte duur).

freelance

#15 , 23 jan 2013 14:57

Huurdersbond noch vrederechter zullen hier iets kunnen oplossen ( in dit stadium ) .
Huurcontract 1 jaar kan idd. altijd opgezegd , mits opzeg 3 maand . En dit mag u ook verwachten van deze verhuurder . Er zijn kandidaat huurders genoeg .
Voor het overige is dit schending van privacy en stalking . Klacht politie en P.V. laten opstellen . Gesprekken opnemen , bewijsmateriaal verzamelen , en DAN PAS kan u naar de vrederechter .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Privacy-bescherming”