Hoi,
Mijn partner is ondertussen officieel gescheiden, zij had samen met haar ex partner een gemeenschappelijke persoonlijke lening. hiervan wordt 500€ afgetrokken per maand van mijn partner haar rekening. deze persoonlijke lening werd aangegaan voor wasmachine, droogmachine & auto, welke de ex partner van mijn vriendin allemaal heeft. dus mijn vriendin betaald eigenlijk de auto af van haar ex partner.
In het vonnis staat dat ieder de helft moet betalen, dus de ex partner zou elke maand de helft moeten doorstorten naar mijn vriendin, maar dit gebeurt al niet van juni vorig jaar.
we waren ook naar de bank gegaan om een splitsing aan te vragen van de lening zodat de rest gesplitst wordt in 2 gelijke delen en ieder zijn deel afbetaald. maar ja de ex partner weigert hiermee akkoord te gaan dus blijft mijn partner de lening betalen.
wat kunnen we hieraan doen? ze is officieel gescheiden, het staat letterlijk in het vonnis dat ieder de helft moet betalen.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit geld haar terug toekomt dat zij gedurende deze maanden niet betaald heeft en hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze lening alsnog gesplitst wordt en de ex partner hier wel akkoord mee Moet gaan?
groetjes Amarantha