#8 , 17 jun 2013 11:38
Ik ben in hoger beroep gegaan omdat ik het onaanvaardvaar vond dat de 1e rechter zonder te motiveren de kinderbijslag, alsook alle andere sociale voordelen (studiebeurzen, enz.), aan mijn ex toewees.
De rechter in hoger beroep heeft me in het gelijk gesteld wat de studiebeurzen, enz. betreft, maar niet wat de kinderbijslag betreft.
Tegenpartij heeft echter nooit volledige stukken meegedeeld. Wel kwam de rechter tot de constatatie dat het netto-inkomen van mijn ex 100 euro lager ligt dan mijn inkomen, "hoewel zij drie kinderen fiscaal ten laste heeft". Dit is ook wel zo.
Naar de uitgaven werd echter absoluut niet gekeken. Evenmin werd rekening gehouden met het feit dat ik nog andere kinderen heb. Wel werd er gesteld dat ik "kostendelend" samenwoon (met mijn nieuwe vriendin), enz. Mijn advocaat heeft in zijn conclusies nochtans zeer sterk gewezen op het feit dat mijn inkomsten misschien wel hoger liggen maar dat mijn uitgaven dat ook zijn. Er werden voldoende stukken door mij meegegeven (een 30-tal), door de tegenpartij slechts 3....