Mijn inziens; dienen ouders nog steeds, weliswaar in verhouding tot hun mogelijkheden, samen in te staan voor de kosten van opvoeding, enz.
Indien er minimum bepalingen bestaan, waar in de wetgeving worden deze dan opgesomd?
Mogelijk(?) in het zelfde lijstje als hetwelk de minimum bepalingen inzake co-ouderschap bevat (wat ik overigens ook nergens terugvind (?)
Juridisch is de waarheid, datgene wat bewezen wordt, of minstens niet wordt tegengesproken.
De tegenspraak kan echter met tal van zaken geargumenteerd worden.
Wellicht de voor poster de meest belangrijke antwoorden, kunnen gegeven worden op volgende vragen:
- Wanneer de wetgeving het heeft over gelijke berechtiging, betekent dit dan dat
beide ouders hun bijdrage mogen beperken tot een wettig lijstje van minimum bepalingen?
- En indien zo, zullen deze minimum bepalingen de reële opvoedingskosten kunnen dekken?
- Is het een plicht of een recht van één der co-ouder om de, via vonnis, opgelegde verhouding in bijdrage te ontlopen,
argumenterend met dit lijstje?
Ik vrees dat u geen der antwoorden zal terugvinden in de belgische wetgeving, doch dat u zal moeten terugvallen op
andere juridische regels bv de Rechten van de Mens...
Veel koren op de molen van juristen, en het kostenplaatje daarvan, zo vrees ik; zal voor poster eerder verlies uitmaken
in verhouding tot wat hij gedurende de wachttijd 'teveel' zou kunnen betalen.
Menselijk en goedkoper zou poster uitkomen om: de kosten van eten en huishuur op te vragen bij de andere co-ouder.
En tot een minnelijke schiiking te komen; waarbij beiden, in de verhouding van het vonnis, samen tot een nieuwe bijdrage kunnen komen.
Maar ja, inderdaad daarvoor moeten we uiteraard eerst dat lijstje zien terug te vinden met de minimum bepalingen van het co-ouderschap.
[Beste lucgescheiden, oprecht, alle respect en begrip voor uw persoonlijke ervaringen, echter, ze horen niet thuis in de topic geopend door vraagsteller. De punten die u aanhaalt kunnen gerust besproken worden binnen de sectie Praatcafé. Dank voor uw medewerking en begrip.
Gelieve ook nota te willen nemen van deze "noodregels": http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=21615" onclick="window.open(this.href);return false; / webmaster]