meldingsplicht ook in Belgie?

angell
Topic Starter

meldingsplicht ook in Belgie?

#1 , 07 nov 2013 19:17

hallo allemaal,
ik heb nogmaals een korte vraag, een paar weken geleden is er bij mij huiszwam geconstateerd,
ik laat dit aan het einde van de maand door een prof bedrijf in orde brengen en ben momenteel bezig alle aangetaste balken uit te breken en er nieuwe voor in de plaats te steken,nu is mijn vraag stel zou ik over tien jaar bv mijn huis willen verkopen, heb ik dan meldingsplicht aan de nieuwe eigenaar hiervoor?
dus al zou de zwam niet meer terug keren moet ik dan alsnog melden dat er in het huis ooit een huiszwam was?
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 nov 2013 22:59

Is geweten welk soort zwam, sommige zijn zeer schadelijk.
http://www.curbain.be/nl/renoveren-bouw ... e/huiszwam" onclick="window.open(this.href);return false;

angell
Topic Starter

#3 , 08 nov 2013 14:51

ik weet wat huiszwam is, mijn vraag is moet ik dit melden aan de toekomstige bewoners zoals in nederland of hoeft dit niet?
dus stel verkoop ik mijn huis over tien jaar moet ik ze dan zeggen dat ik huiszwam of huisboktor bijvoorbeeld 10 jaar geleden heb gehad, ook al is het er momenteel niet meer?

Reclame

patjebrussel

#4 , 08 nov 2013 16:26

Ja en nee.
Dit soort zaken zouden dan in het P.I. te lezen zijn. Die is in te kijken en dien je aan de nieuwe eigenaar te overhandigen.
Alle facturen, werkzaamheden, foto's netjes bijhouden dus en daar insteken. Daar dient dat ook voor.
Je kan je dan op dat moment niets verweten worden.

angell
Topic Starter

#5 , 10 nov 2013 15:21

Ja en nee.
Dit soort zaken zouden dan in het P.I. te lezen zijn. Die is in te kijken en dien je aan de nieuwe eigenaar te overhandigen.
Alle facturen, werkzaamheden, foto's netjes bijhouden dus en daar insteken. Daar dient dat ook voor.
Je kan je dan op dat moment niets verweten worden.
misschien een domme vraag maar wat is een PI

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 nov 2013 15:33

Post Interventiedossier

Terug naar “Kopen”