Hallo iedereen
Ik hoop dat ik langs dit forum meer informatie kan inwinnen en de ouders van mijn vriend hopelijk overtuigen met jullie advies en/of mogelijke getuigenissen.
Het zit namelijk zo, mijn vriend is al een tijdje via ambtswege geschrapt en loopt dus ook al een hele tijd adresloos rond, is dus niemand voor de maatschappij.
Hij verblijft momenteel bij zijn moeder en stiefvader die hem zijn domicilie niet bij hun wil laten zetten omdat hij schulden aan het afbetalen is bij een incassobureau (collectieve schuldbemiddeling was helaas geen optie omdat je zowel vast werk moet hebben en een domicilieadres, hij heeft maar 1 van de 2). Ik had daarvoor verder opgezocht wat het incassobureau juist zou doen en ze zouden enkel het huis komen leeghalen moest hij lange tijd niet meer betalen of niet meer in staat zijn om te betalen.
Nu kan ik verzekeren dat zolang hij nog schulden heeft, hij nog aan het werk blijft, sowieso. Dus in principe zouden deurwaarders nooit aan hun deur komen kloppen vermits hij braafjes iedere maand afbetaald.
Hij is ook in behandeling bij het CAW in Hasselt en daar hadden ze voorgesteld om voor een referentieadres te gaan. Zo'n adres doet geen schade aan de ouders, het zorgt er alleen voor dat mijn vriend administratief in orde is en dus ook zijn post kan krijgen, zijn belastingsbrief kan invullen op de pc, enz...
Maar zijn moeder had over zo'n adres info ingewonnen bij haar advocaat en die beweert dat er alsnog deurwaarders zouden komen aankloppen enz. Ik weet dus niet wat ik juist moet geloven. Want mijn vriend betaald zijn schulden af en er is dan ook geen reden om het huis leeg te halen.
Iemand die mij misschien sterkere argumenten kan geven of op zijn minst kan zeggen wie er gelijk heeft? Ik vind het ontzettend vervelend om hem in die diepe put te laten zitten...
Alvast bedankt!!
Grtz