eigen verdedigen voor vrederechter.

bos1
Topic Starter

eigen verdedigen voor vrederechter.

#1 , 06 dec 2013 10:12

Hallo ledereen,

Ik ga mijzelf verdedigen voor de Vrederechter , maar de tegenparty is/heeft een advokaat.
Mijn vraag;
Heb ik het recht zijn stukken en conclussis in te zien,?.
Ik heb mijn stukken al aan hem gegeven, maar we zijn maar 10 dagen van de zitting af en ik heb nog steeds niets van hem gekregen!.
Staat daar een termijn op en moet ik deze krijgen?
Mijn dank bijvoorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 dec 2013 15:03

De tegenpartij moet u kopie van haar stukken + conclusie overmaken vooraleer ze te kunnen gebruiken.

Wanneer. Dit hangt ervan af. U schrijft dat de zaak binnen 10 dagen voorkomt. Is dit de eerste (inleidings)zitting? Werd de zaak al eens uitgesteld? Werden conclusietermijnen bepaald door de rechter?

bos1
Topic Starter

#3 , 06 dec 2013 16:45

De zaak werd uitgesteld door de Advo.en om mss. Tot een overeenkomst te komen !
Echter 100% stilte gebleven voor de overeenkomst!.
De Rechter heeft gezegd; u word op de hoogte gebracht van de nieuwe datum, ....

Reclame

scorpioen

#4 , 06 dec 2013 19:18

Werd de datum niet op de zitting meegedeeld, maar daarna?

Dan ontving u een schrijven dat normaal verwijst naar een art. van het Gerechtelijk Wetboek. Welk?

bos1
Topic Starter

#5 , 06 dec 2013 21:42

Werd de datum niet op de zitting meegedeeld, maar daarna?

Dan ontving u een schrijven dat normaal verwijst naar een art. van het Gerechtelijk Wetboek. Welk?
,ik kreeg een brief ' kennisgeving van verdaging 754 Ger? W.

scorpioen

#6 , 06 dec 2013 23:38

Ger. W. Art. 736 De partijen moeten hun stukken aan elkaar mededelen, alvorens er gebruik van te maken; anders wordt de rechtspleging ambtshalve geschorst. Behoudens in het geval van artikel 735, moet de eiser deze mededeling doen binnen acht dagen na de inleiding van de zaak; de verweerder, wanneer hij zijn conclusies overlegt.

Maar hier staat geen sanctie op.

bos1
Topic Starter

#7 , 07 dec 2013 09:59

Ger. W. Art. 736 De partijen moeten hun stukken aan elkaar mededelen, alvorens er gebruik van te maken; anders wordt de rechtspleging ambtshalve geschorst. Behoudens in het geval van artikel 735, moet de eiser deze mededeling doen binnen acht dagen na de inleiding van de zaak; de verweerder, wanneer hij zijn conclusies overlegt.

Maar hier staat geen sanctie op.
Maar 735 en 736 is niet de art. Die ik ontving !, het was wel 754.
Ik als eiser heb mijn stukken reeds afgegeven in de Griffie, en aan de Advok. maand geleden, de Advo. Van de verw. Reageert dus niet .

scorpioen

#8 , 07 dec 2013 12:29

Art. 754 Wordt de zaak verdaagd, dan zendt de griffier daarvan een gewoon bericht aan de advocaten van de partijen, of aan de partij zelf indien zij geen advocaat heeft.

In uw geval kan de verweerder tot de dag van de zitting nog een conclusie neerleggen. Waarop u om uitstel kan verzoeken om die conclusie te beantwoorden.

U kan dan ook aan de rechtbank vragen dat dwingende conclusiestermijnen worden bepaald (art. 747 Ger. W.)

de reden

#9 , 07 dec 2013 16:24

Ik heb mijn stukken al aan hem gegeven
als u in persoon gaat kan u best uw stukken/conclussies per aangetekende opsturen naar de tegenpartij een advocaat mag die gewoon opsturen

hebt u uw stukken ook op de griffie binnengebracht ?

voor conclussies zijn er vormvereisten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bos1
Topic Starter

#10 , 07 dec 2013 16:37

Ik heb mijn stukken al aan hem gegeven
als u in persoon gaat kan u best uw stukken/conclussies per aangetekende opsturen naar de tegenpartij een advocaat mag die gewoon opsturen

hebt u uw stukken ook op de griffie binnengebracht ?

voor conclussies zijn er vormvereisten
Heeeel interesante info !, :shock:
Ik heb al alles in de griffie afgegeven , maar aan de Advo. Gewoon persoonlijk?
Welke vormvereisten, als ik mag vragen. :shock:

scorpioen

#11 , 07 dec 2013 18:19

U hebt uw stukken toch al overgemaakt aan de advocaat van de tegenpartij.

de reden

#12 , 07 dec 2013 18:51

laten tekenen voor ontvangst ?

http://www.ejustice.just.fgov.be/wet/wet.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
onder juridische aard vindt je het gerechtelijk wetboek
art 664 tot ...
hoofdstuk behandeling van een vordering

best eens googlen met behandeling van een vordering
ik heb toen in een universitaire rechtsbibliotheek kopieen gaan nemen

weet dat er in sommige gevallen geen beroep mogelijk is op een uitspraak van een vrederechter
u moet dus zeker zijn van uw stuk
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bos1
Topic Starter

#13 , 07 dec 2013 20:30

laten tekenen voor ontvangst ?

http://www.ejustice.just.fgov.be/wet/wet.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
onder juridische aard vindt je het gerechtelijk wetboek
art 664 tot ...
hoofdstuk behandeling van een vordering

best eens googlen met behandeling van een vordering
ik heb toen in een universitaire rechtsbibliotheek kopieen gaan nemen

weet dat er in sommige gevallen geen beroep mogelijk is op een uitspraak van een vrederechter
u moet dus zeker zijn van uw stuk
Oeps :mrgreen: ik ga maandag vragen of hij alsnog wil tekenen voor ontvangst....zoniet zend ik hem een aangetekende omslag. :D

de reden

#14 , 08 dec 2013 19:14

Oeps :mrgreen: ik ga maandag vragen of hij alsnog wil tekenen voor ontvangst....zoniet zend ik hem een aangetekende omslag. :D
je kan de stukken eventueel ook op de zitting nog overhandigen

als je niet 100% zeker bent en het om veel centen gaat , zou je dan niet beter een advocaat raadplegen eventueel enkel om advies te vragen
op internet zijn er ook die tegen betaling documenten afleveren

Terug naar “Archief”